۲ هزار و ۲۵۳ واحد مسکونی در کشور تحویل مددجویان بهزیستی می شود

۱۳۹۵/۰۴/۲۲ - ۱۳:۰۰:۱۴
کد خبر: ۴۳۰۲۲۶
۲ هزار و ۲۵۳ واحد مسکونی در کشور تحویل مددجویان بهزیستی می شود
قائم مقام توانمندسازی و اشتغال سازمان بهزیستی کشور از واگذاری 2 هزار و 253 واحد مسکونی در استان های مختلف به معلولان و مددجویان زیر پوشش همزمان با هفته بهزیستی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا-ایلام-قاسم عبدالله زاده روز سه شنبه در حاشیه بازدید از نمایشگاه دستاوردهای معلولان و مددجویان بهزیستی ایلام در جمع خبرنگاران گفت: از این تعداد 258 واحد به خانواده های دارای 2 معلول به بالا و مابقی نیز به خانوارهای تک معلولی و زنان سرپرست خانوار واگذار می شود. 
وی اظهار کرد: این واحدهای مسکونی در قالب انعقاد تفاهم نامه با بنیاد مستضعفان، بنیاد مسکن، انجمن خیران مسکن ساز، سازمان بهزیستی و راه و شهرسازی احداث شده و به مددجویان ساکن در شهرهای بالای 25 هزار نفر تا سقف 300 میلیون ریال و در مناطق روستایی نیز تا سقف 200 میلیون ریال کمک بلاعوض پرداخت شده است. 
عبدالله زاده با بیان اینکه پارسال در مجموع شش هزار و 650 خانوار مددجوی زیر پوشش با حمایت بهزیستی خانه دار و صاحب سرپناه شدند، از برنامه ریزی این سازمان برای خانه دار شدن مابقی مددجویان فاقد مسکن در سال جاری خبر داد. 

** ایجاد پنج هزار و 800 فرصت شغلی برای مددجویان بهزیستی در سال 95 
قائم مقام توانمندسازی و اشتغال بهزیستی کشور رویکرد و راهبرد اصلی این سازمان را توانمندسازی جامعه هدف اعلام کرد و افزود: این سازمان تمام تلاش و توان خود را برای بازتوانی مددجویان حوزه های مختلف توانبخشی و امور اجتماعی بکار می گیرد. 
وی تاکید کرد: در این زمینه با تامین مسکن و اشتغال مددجویان بهزیستی سعی در بازتوانی و استقلال مالی جامعه هدف داشته و برنامه ریزی های لازم را انجام داده است. 
عبدالله زاده یادآور شد: پارسال در مجموع 45 هزار نفر از جامعه هدف این سازمان تسهیلات اشتغالزایی قرض الحسنه در مجموع به مبلغ سه هزار و 500 میلیارد ریال دریافت کردند. 
به گفته وی، از ابتدای سال جاری تاکنون پنج هزار و 800 فرصت شغلی برای مددجویان تحت حمایت بهزیستی ایجاد شده تا به توانمندسازی رسیده و مشکلات معیشتی آنها به حداقل برسد. 
قائم مقام توانمندسازی و اشتغال بهزیستی کشور و هیات همراه صبح امروز همزمان با نخستین روز از هفته بهزیستی برای افتتاح خانه کودک و شرکت در نشست شورای برنامه ریزی بهزیستی به ایلام سفر کردند. 
22 تا 28 تیر بعنوان هفته بهزیستی نامگذاری شده است. 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز