واحدهای تعطیل و نیمه تعطیل صنعتی شهرستان چرداول احیا و راه اندازی می شوند

۱۳۹۵/۰۴/۲۵ - ۲۳:۴۳:۰۹
کد خبر: ۴۳۱۸۲۹
واحدهای تعطیل و نیمه تعطیل صنعتی شهرستان چرداول احیا و راه اندازی می شوند
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ایلام گفت: با برنامه های مدون و حمایت های دولت تدبیر و امید، واحدهای صنعتی تعطیل و یا آنهایی که با ظرفیت کمتر در شهرستان چرداول فعالیت می کنند، احیا و راه اندازی می شوند.

به گزارش خبرگزاری برنا-ایلام-یاراله نصیری اظهار کرد: تعطیل بودن تعدادی از شرکت ها، کارخانه ها و واحدهای تولیدی، صنعتی در شهرستان چرداول مربوط به مقطع فعلی نیست.
وی افزود: این واحدها در سال های گذشته مشکلاتی داشتند که در سال جاری برای فعال کردن این واحدها و واحدهایی که ظرفیت تولید اقتصادی کمتری دارند برنامه های ویژه ای در نظر گرفته ایم.
نصیری تاکید کرد: دستورالعمل ها و برنامه ها برای احیا واحدهای تعطیل در استان ایلام تعریف شده و در تلاش هستیم که با همکاری و همراهی مدیران و دستگاه های مرتبط با حوزه سرمایه گذاری و صنعت این واحدهای راکد را دوباره راه اندازی و وارد فاز تولید کنیم.
وی مهمترین راهکارهای احیای این واحدها را پرداخت تسهیلات، تقسیط معوقات بانکی، بازسازی و نوسازی، ورود شرکا و فروش سهام دانست و یادآور شد: مشکلات بازار، بیمه، مالیات، اقساط معوقه از موانع سر راه فعالیت این واحدها است که با همت و تلاش مسئولان استانی این مسائل و نارسایی ها بررسی شده و در نهایت کمک هایی که باعث فعال شدن آنها شود، ارائه می شود.
وی اضافه کرد: یکی از مشکلات واحدهای تعطیل صنعتی موضوع مالیات است که در این خصوص واحدهایی که مشکل پرداخت مالیات و معوقات دارند تا پایان شهریور ماه امسال فرصت دارند با مراجعه به مبادی ذیصلاح از بخشودگی جرایم تاخیر مالیات و تقسیط مابقی بدهی بهره مند شوند بنابراین به این واحدها تاکید می کنیم از این فرصت طلایی استفاده کنند.
نصیری مشکل دیگر برخی واحدهای صنعتی را بیمه دانست و گفت: در حوزه بیمه ها امکان تقسیط و بخشودگی بدهی ها وجود دارد و در سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل موظف هستیم با تلاش جهادگونه به فرمایشات مقام معظم رهبری که همان کار عملیاتی، ملموس و نتیجه بخش است، عمل کنیم.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ایلام در خصوص گرانی مرغ، شکر و قند در بازار هم اظهار کرد: این گرانی ها نسبت به زمان های مشابه در ادوار گذشته در حد کمتری و مقطعی است.
وی خاطر نشان کرد: با برنامه ریزی های وزارت جهاد کشاورزی و جوجه ریزی در واحدهخای دامداری قیمت مرغ در حال تعدیل است هر چند در استان ایلام سه برابر نیاز مرغ تولید می شود و در این خصوص مشکلی وجود ندارد.
نصیری تاکید کرد: با ذخایر شکر توسط شرکت بازرگانی دولتی ایرانی قیمت این کالا در روزهای آینده تعدیل خواهد شد و مردم دغدغه ای در این زمینه نداشته باشند.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز