تامین امنیت نیاز اساسی جامعه ای بشری است

۱۳۹۵/۰۵/۱۹ - ۱۲:۵۱:۰۵
کد خبر: ۴۴۳۲۳۵
تامین امنیت نیاز اساسی جامعه ای بشری است
رئیس دادگستری چرداول گفت: تامین امنیت نیاز اساسی جامعه ای بشری است

به گزارش خبرگزاری برنا-سرابله سیدعلی نوربخش روز سه شنبه در جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم این شهرستان اظهار کرد: با گسترش ارتباطات، فضاهای اجتماعی و رسانه ها راه های ارتکاب به جرم نیز افزایش یافته و پیشگیری از وقوع جرم در این زمان در جهت کاهش هزینه ها و پایین آوردن جرائم بهترین راهکار است.

وی شناسایی نقاط آسیب پذیر جامعه را بهترین راهکار پیشگیری از وقوع جرم دانست و تاکید کرد: یکی از وظایف دستگاه قضا پیشگیری از وقوع جرایم است.

نوربخش با بیان اینکه اکنون تنها سیستم رسیدگی به بزهکاری های اجتماعی دادگستری است، یادآور شد: در این ارتباط همه دستگاه ها و نهادهای ذیصلاح باید سهیم باشند و بار این مسئولیت خطیر را فقط بر دوش دادگستری نگذارند.
رئیس دادگستری چرداول تعامل و همراهی اعضای ستاد پیشگیری از وقوع جرم را یک موضوع مهم دانست و گفت: دادگستری در حیطه وظایف سایر نهادهای عضو این ستاد ورود و دخالت نمی کند و بر همکاری و ارتباط مستمر تاکید داشته و رسیدگی بر جرایم و معضلات اجتماعی را برای ایجاد امنیت در جامعه اجرایی می کند.
نوربخش اضافه کرد: ارائه راهکارها و تشخیص به موقع جرم و فضای احتمالی وقوع جرم می تواند در پیشگیری از این جرائم کمک کند.
رئیس دادگستری چرداول گفت: اعتیاد به مواد مخدر، طلاق و استفاده از ماهواره از معضلات اجتماعی است و افزایش آمار طلاق و دعاوی خانوادگی زنگ خطر و هشداری برای مسئولان این شهرستان است.
به گفته وی، استفاده از تجهیزات ماهواره ایی بنیان خانواده ها را مورد هدف قرار داده و فرهنگ سازی درباره آثار زیان بار آن بهترین راهکار است.
وی یادآور شد: با فرهنگ سازی می توان آثار مخرب روحی و روانی ناشی از جرائم را در جامعه بازگو کرد و به داشتن جامعه ای امن، سالم و آرام امیدوار بود.

 

نظر شما