بازگرداندن ۳۰ واحد صنعتی راکد به چرخه تولید در استان ایلام

۱۳۹۵/۰۵/۲۶ - ۱۴:۱۵:۱۹
کد خبر: ۴۴۴۹۲۲
بازگرداندن ۳۰ واحد صنعتی راکد به چرخه تولید در استان ایلام
مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی ایلام گفت: از اواسط سال 92 تاکنون و با استفاده از روش های تامین مالی و تغییر مالکیت، 30 واحد صنعتی راکد در این استان به چرخه تولید باز گردانده شدند.

به گزارش خبرگزاری برنا ایلام- مرتضی دارایی   با اشاره به فرا رسیدن 21 مرداد روز ملی حمایت از صنایع کوچک و نقش مهم صنایع کوچک در توسعه صنعتی و اقتصادی کشور اظهار کرد: افزون بر 92 درصد از صنایع فعال در کشور، صنایع کوچک و متوسط هستند که 45 درصد اشتغال صنعتی کشور را ایجاد کرده اند.

وی افزود: ایجاد زیرساخت و توسعه بخش صنعت بعنوان موتور محرکه اقتصاد از مهمترین وظایف دولت ها در بخش حاکمیتی اقتصاد است و شرکت شهرک های صنعتی نیز با هدف ایجاد و توسعه زیرساخت های اقتصادی در بخش صنعت و استقرار صنایع کوچک به منظور افزایش خدمات رسانی و حمایت از واحدهای صنعتی تاسیس شد. 
مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان ایلام با اشاره به اینکه نقش صنایع کوچک در اشتغال، تولید ملی و صادرات بر هیچ کس پوشیده نیست، یادآور شد: در کشورهای پیشرفته صنعتی تعداد واحدهای کوچک و متوسط بیشتر از صنایع بزرگ است به این علت این واحدها براحتی ایجاد و انعطاف پذیرترند و براحتی هم مدیریت و یا تغییر گرایش می دهند.
دارایی به نقش صنایع کوچک و متوسط در زنجیره تولید اشاره کرد و گفت: این صنایع می توانند نقش مهمی را در ایجاد اشتغال پایدار و رونق اقتصاد ایفا کنند.
وی با اشاره به اینکه فعالیت های تولیدی در شهرک های صنعتی امتیازهای قابل توجهی برای متقاضیان ایجاد کرده است، تاکید کرد: در شهرک های صنعتی مباحثی از قبیل تملک زمین، آب و برق، جاده دسترسی و مسائلی از قبیل تغییر کاربری اراضی برای متقاضیان از قبل آماده و اجرایی شده و تنها دغدغه افراد تولید خواهد بود. 
مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان ایلام از معرفی 100 واحد تولیدی و صنعتی استان برای دریافت تسهیلات رونق تولید و کسب و کار خبر داد و افزود: طرح های خوبی چون کارخانه تولید ماءالشعیر، فولاد گستر آتنا، سولفات پتاسیم و ماداکتو استیل کرد با پیشرفت فیزیکی 60 درصدی در مرحله نصب ماشین آلات هستند که تلاش می شود برخی از آنها تا هفته دولت امسال تکمیل و به بهره برداری برسند.
14 شهرک و ناحیه صنعتی مصوب در استان وجود دارد که از این تعداد، 11 شهرک تاکنون به بهره برداری رسیده است، در مجموع 550 واحد پروانه بهره برداری صنعتی در استان ایلام صادر شده است.

 

نظر شما