نماینده مردم ایلام در مجلس:

رفع محرومیت از ایلام بدون مشوق های سرمایه گذاری امکان پذیر نیست

۱۳۹۵/۰۵/۲۴ - ۱۲:۴۹:۲۱
کد خبر: ۴۴۵۵۲۷
نماینده مردم ایلام، مهران، ایوان ، سیروان، چرداول و ملکشاهی در مجلس شورای اسلامی گفت: رفع غبار محرومیت از ایلام بدون ارائه مشوق های سرمایه گذاری در استان امکان پذیر نیست.

به گزارش خبرگزاری برنا-ایلام-سلام امینی  اظهار داشت: این استان در طول سالیان متمادی با محرومیت انباشته دست و پنجه نرم کرده و عدم رسیدگی در رژیم گذشته  و بروز جنگ هشت ساله تحمیلی نیز بر این موضوع دامن زده است.

وی افزود: بسیاری از ظرفیت های این استان به ویژه در حوزه انرژی همچنان مغفول مانده و با وجود آنکه در زمینه ذخائر نفت و گاز و کانی های فلزی و غیرفلزی از وضعیت مناسبی در کشور برخوردار هستیم، ولی تاکنون زمینه بهره برداری و برخورداری مردم استان از این موهبت ها فراهم نشده است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس دهم تاکید کرد: منابع استانی با توجه به اینکه جمعیت استان کم است و اعتبارات نیز بر اساس شاخص جمعیتی توزیع می شود، بسیار محدود است و برای کم کردن فاصله توسعه ای با سایر استان ها باید نگاه ویژه ای به ایلام بشود.

امینی ادامه داد: برای کم کردن غبار محرومیت از ایلام باید زمینه را برای ورود سرمایه گذاران به استان فراهم آوریم ولی تا وقتیکه مشوق و امتیازات ویژه را برای حضور آنان ارائه ندهیم ، روند سرمایه گذاری در اجرای طرح های زیربنایی استان نیز شکل نخواهد گرفت.

نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: سیاست های اصل ۴۴ قانون اساسی باعث شده تا دولت از سرمایه گذاری در طرح ها منع شود و نبود مشوق های ویژه نیز باعث شده سرمایه گذاران سایر استان ها نیز رغبت چندانی برای مشارکت در اجرای طرح های زیرساختی و زیربنایی نداشته باشند که باید برای استان هایی همچون ایلام که از وجود شرکت های توانمند داخلی بی بهره است، امتیازات دیگری در نظر گرفته شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز