معاون وزیر جهاد کشاورزی خبر داد

آغاز عملیات اجرایی پروژه شبکه آبیاری ۱۰ هزار هکتاری اراضی فکه در هفته دولت

۱۳۹۵/۰۵/۳۰ - ۱۳:۲۹:۱۷
کد خبر: ۴۴۸۱۶۰
آغاز عملیات اجرایی پروژه شبکه آبیاری ۱۰ هزار هکتاری اراضی فکه در هفته دولت
معاون آب و خاک وزیر جهاد کشاورزی گفت: عملیات اجرایی پروژه شبکه آبیاری 10 هزار هکتاری اراضی کشاورزی فکه همزمان با هفته دولت در شهرستان دهلران آغاز می‌شود.

به گزارش خبرگزاری برنا-ایلام-علیمراد اکبری در دهلران اظهار داشت: پروژه‌های عظیم و مهمی در حوزه آب و خاک در شهرستان دهلران در حال اجرا است.

وی افزود: یکی از این پروژه‌های ملی و عظیم طرح تسطیح و تجهیز دشت‌های ایلام و خوزستان است که 50 هزار هکتار از این طرح در شهرستان دهلران در راستای اجرای شبکه‌های آبیاری تحت فشار و کم فشار ثقلی حال انجام است.
 
معاون آب و خاک وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به برنامه‌های این وزارت برای توسعه و رونق کشاورزی در شهرستان دهلران تصریح کرد: در حوزه آبخور سد کرخه قرارداد عملیات اجرایی تسطیح و تجهیز و اجرای شبکه‌های آبیاری نوین در سطح حدود 50 هزار هکتار از اراضی شهرستان با اعتباری بالغ بر 280 میلیارد تومان منعقد شده است.
 
وی اضافه کرد: همزمان با هفته دولت عملیات اجرایی پروژه 10 هزار هکتاری اراضی کشاورزی فکه در شهرستان دهلران با اعتبار 2 هزار میلیارد ریال برای اجرای روش‌های نوین آبیاری در این منطقه آغاز خواهد شد.
 
اکبری یادآور شد: با اجرای این پروژه‌های کشاورزی در حوزه آب و خاک، در مجموع اعتباری در حدود 5 هزار میلیارد ریال برای اجرای شبکه‌های نوین آبیاری در شهرستان دهلران هزینه خواهد شد که تحول عظیمی در رونق کشاورزی استان و شهرستان به دنبال خواهد داشت.
 
وی خاطر نشان کرد: طرح سامانه گرمسیری سطح 20 هزار هکتار از اراضی شهرستان دهلران با اعتباری بالغ بر 4 هزار میلیارد ریال در این شهرستان در حال اجرا است که با اجرایی شدن این پروژه و سایر پروژه های حوزه آب و خاک گام مهمی در راستای منویات مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل برداشته می‌شود.
 
معاون آب و خاک وزیر جهاد کشاورزی عنوان کرد: همه طرح‌هایی که در بخش کشاورزی در استان و شهرستان دهلران در حال اجرا می باشد مجهز به سیستم آبیاری تحت فشار با رویکرد میکرو و بارانی کلاسیک هستند که با اجرایی شدن این طرح ها از منابع آبی موجود در اختیار حداکثر بهره وری و کارایی را خواهیم داشت.

 
نظر شما