عدالت صنعتی در شهرستانهای ایلام باید رعایت شود

۱۳۹۵/۰۶/۰۱ - ۱۲:۴۷:۲۵
کد خبر: ۴۴۹۰۹۵
عدالت صنعتی در شهرستانهای ایلام باید رعایت شود
دکتر حشمت اله عسگری اظهار کرد: اکنون با توجه به دقیق نبودن آمار و اطلاعات در خصوص واحدهای فعال و تعطیل صنعتی نمی توان سیمای کلی از عدالت صنعتی در شهرستانهای استان ترسیم کرد.

به گزارش برنا دکتر حشمت اله عسگری روز یکشنبه در نشست ستاد تسهیل و جذب سرمایه گذاری استان اظهار کرد: اکنون با توجه به دقیق نبودن آمار و اطلاعات در خصوص واحدهای فعال و تعطیل صنعتی نمی توان سیمای کلی از عدالت صنعتی در شهرستانهای استان ترسیم کرد.
وی تاکید کرد: اقدامات اساسی برای شناسنامه دار کردن واحدهای صنعتی استان به منظور بررسی دقیق وضعیت این واحدها، اقدامات و کمک هایی که به آنها انجام شده و شرایط آنها در حال انجام است. 
وی افزود: اکنون با همت کارشناسان دفتر اقتصادی و دستگاه های جهاد کشاورزی، صنعت و معدن و صنایع دستی میراث فرهنگی و گردشگری قرار است آمار دقیقی از واحدهای تولیدی، پراکنش، اشتغالزایی، وضعیت و نوع کمکی و حمایتی که به آنها صورت گرفته در سامانه فعالین اقتصادی استان به ثبت برسد. 
دکتر عسگری می گوید: وقتی آمار دقیق داشته باشیم برنامه ریزی هدفمند برای آنها تعریف می شود و با شناخت و اطلاعات دقیق می توان نسبت به اجرای واحدهای جدید در مناطقی که واحد صنعتی ندارند، عدالت صنعتی را رعایت کرد.
وی اظهار کرد: اکنون چند طرح بزرگ و اساسی در حال پیگیری و مرحله اجرایی شدن است که امیدواریم هرچه سریعتر کار عملیات آنها آغاز شود. 
وی پتروشیمی دهلران، گلخانه، واحد ان جی ال، فولاد آسمان، دو نیروگاه برق و دو مجتمع گردشگری در سد دویرج و سد کنگیر را از جمله این طرح ها عنوان کرد.
وی ابراز امیدواری کرد که تلاش و پیگیری مسئولان استان در راستای هموار کردن مسیر اجرای طرح های جدید که موثر در توسعه و اشتغالزایی استان بوده و در راستای سیاست های اقتصاد مقاومتی انجام می گیرند، به نتیجه مطلوب منجر شود.
مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری نیز در این نشست به تشریح سامانه ثبت معرفی فرصت های سرمایه گذاری در استان و سامانه فعالین اقتصادی استان و سامانه نظارت بر واحدهای تولیدی استان پرداخت. 
حیدر نعمتی گفت: این سامانه ها با هدف ترسیم و ثبت وضعیت اقتصادی استان و داشتن اطلاعات صحیح و مناسب از واحدهای تولیدی و فعالیت آنها طراحی شده است. 
وی ابراز امیدواری کرد که با همکاری دستگاه های مربوطه و ثبت به موقع اطلاعات و به روز کردن آنها مسئولان ارشد استان بتوانند پیگیریهای دقیقی در راستای توسعه و حمایت از این واحدها انجام دهند.
در پایان این نشست 20 طرح صنعتی، کشاورزی و گردشگری مورد بررسی اعضا قرار گرفت.

 

 

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز