۴۸ میلیارد ریال تسهیلات به سیل زدگان شهرستان چرداول پرداخت شد

۱۳۹۵/۰۶/۰۲ - ۱۱:۴۰:۵۳
کد خبر: ۴۴۹۵۶۵
۴۸ میلیارد ریال تسهیلات به سیل زدگان شهرستان چرداول پرداخت شد
رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی چرداول گفت: 48 میلیارد ریال تسهیلات به منظور جبران بخشی از خسارت سیل زدگان سال گذشته این شهرستان پرداخت شد

به گزارش خبرگزاری برنا-ایلام هاشم مهدوی اظهار کرد: در پی وقوع سیل در آبان ماه سال گذشته و وارد شدن خسارت به منازل مسکونی و تجاری این شهرستان، یک هزار و 650 درخواست مردمی دریافت شد که از این تعداد، یک هزار و 305 درخواست در سامانه خسارت سیل شهری و روستایی ثبت شد.

وی افزود: پس از بازدیدهای کارشناسان این اداره از منازل سیل زده، 828 پرونده واجد شرایط دریافت تسهیلات قرض الحسنه تشخیص داده شده و به بانک های عامل معرفی شدند.
مهدوی در خصوص خدمات انجام شده بنیاد مسکن در یکسال گذشته تاکید کرد: از محل اعتبارات عمرانی استانی 9 میلیارد و 40 میلیون ریال و از محل اعتبارات ملی سه میلیارد و 30 میلیون ریال برای تهیه و اجرای طرح هادی در روستاهای این شهرستان هزینه شد. 
رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی چرداول گفت: این اعتبارات در هشت روستای تخم بلوط علیا، میان قلعه، موشکان، زیرتنگ بیجنوند، پشته میوله، پله کبود،گلمه و سنگ سفید برای اجرای طرح هادی هزینه شده است.
وی یادآور شد: آسفالت، احداث جوی و جدول، کف سازی معابر، شن ریزی و تسطیح معابر در قالب طرح هادی در این روستاها انجام شده است.
مهدوی بازنگری نقشه طرح هادی در چهار روستای زنجیره علیا، کل کل آسمان آباد، شورابه و شله کش را از دیگر اقدام های انجام شده بنیاد مسکن انقلاب اسلامی چرداول در یکسال گذشته اعلام کرد.
وی با بیان اینکه امسال 13 میلیارد و 500 میلیون ریال از اعتبارات شهرستانی به حوزه بنیاد مسکن اختصاص یافته است، گفت: در نظر داریم نسبت به اجرای طرح هادی در 16 روستا شامل شن ریزی و جدول گذاری و بازنگری نقشه های طرح هادی در 10 روستا اقدام کنیم.
مهدوی اضافه کرد: در تمام 90 روستای بالای 20 خانوار جمعیت این شهرستان تاکنون طرح هادی تهیه و اجرا شده است.
شهرستان 67 هزار نفری چرداول به مرکزیت شهر سرابله در 35 کیلومتری ایلام قرار دارد.

 

 

نظر شما