عملکرد سه ساله اداره کل امور مالیاتی استان ایلام

۱۳۹۵/۰۶/۰۶ - ۱۲:۴۱:۵۵
کد خبر: ۴۵۱۳۷۰
عملکرد سه ساله اداره کل امور مالیاتی استان ایلام
مدیرکل امور مالیاتی استان ایلام درگفتگو با برنااعلام کرد: ظرف سالهای 92 تا 94 بیش از 625 میلیارد ریال از محل درآمدهای مالیاتی به شهرداری ها و دهیاری های استان پرداخت شده است.

به گزارش برنا- امیدی به مناسبت هفته دولت با تشریح عملکرد این اداره کل در سالهای اخیر،  اظهار داشت: در سال 94 بیش از 280 میلیارد ریال، در سال 93 بیش از 215 میلیارد ریال و در سال 92 نیز 130 میلیارد ریال از این محل بین شهرداری ها و دهیاری های استان توزیع شده است.

امیدی همچنین مبلغ پرداختی از این محل در سال جاری را نیز  بیش از 107 میلیارد ریال اعلام و یادآوری کرد: بر اساس ماده 123 قانون برنامه پنجم توسعه، عوارض وصولی ارزش افزوده و عوارض آلودگی واحدهای تولیدی موضوع بند "الف" قانون مالیات بر ارزش افزوده به نسبت جمعیت بین شهرداری ها و دهیاری های همان شهرستان توزیع می گرد.

وی شناسایی منابع جدید مالیاتی، بهینه سازی و شناسایی درآمدهای واقعی و ساماندهی معافیت های مالیاتی، نوسازی، تکمیل و توسعه ساختمانهای اداری، اجرای طرح جامع مالیاتی به عنوان اولویت اول سازمان امور مالیاتی کشور ( طی مراحل استانداردسازی ساختار فضاهای اداری)، ارتقای شبکه محلی و گسترده در اداره کل و تمامی شهرستانها، و استخدام و بکارگیری 135 نفر کارشناس از طریق آزمون در راستای اجرای طرح جامع مالیاتی را از جمله اقدامات این اداره کل در سالهای اخیر برشمرد.

مدیر کل امور مالیاتی استان ایلام تحقق درآمدهای مالیاتی در سالهای اخیر را اقدامی مهم دانست و گفت: خوشبختانه با مشارکت و همراهی مردم درآمدهای مالیاتی استان محقق شده و هرسال نسبت به سال گذشته افزایش چشمگیر نشان می دهد.

مدیرکل امور مالیاتی استان ایلام همچنین افزایش تعداد اظهارنامه های مالیاتی در سالهای اخیر را از دیگر اقدامات مهمی دانست که باعث شفاف سازی و ساماندهی امور مالیاتی شده است؛ وی در این باره اظهارداشت: تعداد اظهارنامه های دریافت شده در سال گذشته 21 هزار و 333 مورد، در سال 93 تعداد 20 هزار و 151 مورد و در سال  92 نیز  19 هزار و 930 مورد بوده است.

 

نظر شما