معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار ایلام:

استان ایلام در شاخص‌های توسعه‌ای جایگاه خوبی پیدا کرده است

۱۳۹۵/۰۶/۰۸ - ۱۵:۳۰:۲۰
کد خبر: ۴۵۲۶۳۷
استان ایلام در شاخص‌های توسعه‌ای جایگاه خوبی پیدا کرده است
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار ایلام گفت: در خیلی از شاخص‌ها که در سال‌های گذشته استان ایلام حرفی برای گفتن نداشت امروز در شرایط مطلوبی قرار گرفته است.

به گزارش برنا ایلام،حشمت‌الله عسگری  اظهار داشت: پروسه سرمایه‌گذاری و توسعه، فرآیند بسیار پیچیده‌ای است که مجموعه پارامترهای متنوعی در آن نقش دارند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار ایلام گفت: اما مجموعه‌ای از پیگیری‌ها و تلاش‌ها دست به دست هم می‌دهند که بتواند یک شاخصی را در عرصه تولید و معیشت بهبود دهد.

وی ادامه داد: با همتی که در مجموعه مدیریتی استان ایلام وجود دارد و با توجه به همگرایی که در جامعه مدیریتی استان شکل گرفته امروز استان ایلام یکی از استان‌هایی است که مجموعه شاخصه‌های سرمایه‌گذاری و توسعه در آن به متوسط نرخ کشوری نزدیک شده است.

این مسؤول اضافه کرد: در خیلی از شاخص‌ها که در سال‌های گذشته استان ایلام حرفی برای گفتن نداشت امروز در شرایط مطلوبی قرار گرفته است.

عسگری تصریح کرد: در مورد نرخ بیکاری که یکی از مشکلات جدی جامعه است در گذشته وضعیت جالبی از حیث رتبه نداشتیم و معمولا رتبه اول یا رتبه دوم را در کشور از آن خود کرده بودیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار ایلام گفت: استان ایلام دیگر رتبه اول تا حداقل پانزدهم کشور را از حیث بیکاری ندارد و این جای خوشحالی دارد و نمود آن مجموعه فعالیت‌ها و پیگیری‌های است که در همه حوزه‌ها در حال انجام است.

این مسؤول اضافه کرد: در کل کشور به طور متوسط 50 درصد اراضی قابل کشت معمولا آبی هستند و این در حالی بود که ما در استان ایلام چیزی حدود کمتر از 25 درصد از اراضی آبی را داشتیم اما امروز میزان اراضی ابی استان با همت فعالان بخش کشاورزی و مجموعه مدیریتی استان به بیش از 50 درصد در ایلام می‌رسد و در مجموع 180 هزار هکتار از اراضی ایلام آبی می‌شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز