معاون استاندار ایلام:

تنوع‌بخشی به منابع مالی و بودجه‌ای یکی از دستاورد‌های دولت در ایلام است

۱۳۹۵/۰۶/۰۹ - ۱۲:۱۳:۵۸
کد خبر: ۴۵۲۹۲۷
تنوع‌بخشی به منابع مالی و بودجه‌ای یکی از دستاورد‌های دولت در ایلام است
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار ایلام گفت: تنوع‌بخشی به منابع مالی و بودجه‌ای یکی از دستاورد‌های دولت در ایلام است.

 

برنا ایلامحشمت‌الله عسگری  اظهار داشت: فاز سوم پتروشیمی دهلران که شامل واحد پروپیلین است در دستور کار مجموعه پتروشیمی قرار گرفته است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار ایلام گفت: افزون بر این، فاز دوم پالایشگاه گاز ایلام نیز به عنوان یک اولویت در دستور کار قرار دارد، در مجموع جهت‌گیری استان با اولویت نفت و گاز شرایط مطلوبی را پدید آورده است و دولت هم در این راستا کمک و پشتیبانی می‌کند.

وی ادامه داد: دولت با تاخیر به حوزه نفت و گاز استان ایلام ورود داشته اما همین تاخیر در ورود به حوزه صنایع بالادستی نفت و گاز سبب بکر بودن خوراک برای صنایع پایین دستی است.

این مسؤول اضافه کرد: از سال گذشته تقریبا بخشی از زنجیره نفتی در حوزه شمال استان تکمیل شده است در مهران نیز اجرای یک واحد پتروشیمی مصوب شده و زمین مورد نظر برای احداث مجموعه واگذار شده است.

عسگری تصریح کرد: در حوزه جنوب استان موضوع توسعه زراعت و در حوزه شمال استان موضوع توسعه باغات از برنامه‌های جدی مسؤولان استان بود و در این راستا 100 هزار هکتار زمین آبی می‌شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار ایلام گفت: در بخش آب و کشاورزی فقط حدود 2 هزار میلیارد تومان منابع مالی در استان هزینه می‌شود که این میزان هزینه منابع یکی از برنامه‌های جدی و از توفیقات استان ایلام است.

وی ادامه داد: آن چه که در استان ایلام دنبال می‌شود این است که بتوانیم از منابع مختلف مالی استفاده کنیم، این 2 هزار میلیارد تومانی که در حوزه آب و خاک استان سرمایه گذاری می‌شود از شمال استان تا جنوب استان و نقاط مرزی استان را در بر می‌گیرد.

این مسؤول اضافه کرد: این اعتبار از صندوق توسعه ملی پشتیبانی می‌شود در صورتی که دخلی به قانون بودجه ندارد یا همین طور در حوزه نفت و گاز تاکنون 500 میلیون دلار در طرح‌های غیرنفتی از صندوق توسعه ملی استفاده می‌کنیم، در حوزه نفتی تاکنون 700 میلیون دلار در مهران، 500 میلیون دلار در دهلران در حال پیگیری است.

عسگری تصریح کرد: روش دیگری که برای تامین منابع مالی پروژه‌ها مد نظر است عنایت به بخش خصوصی بوده که تا اکنون نتوانسته‌ایم از بخش خصوصی در اجرای پروژه‌های زیربنایی استفاده کنیم خوشبختانه برای اولین بار روش بی‌.او.تی در استان ایلام را عملیاتی کرده و مصداق آن تصفیه خانه‌ ایوان بوده که در حال بهره‌برداری است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار ایلام گفت: واحد شیرین‌سازی در صالح‌آباد و پروژه‌های متعددی به این مدل در کشور و در استان برای اولین بار شکل گرفته است.

وی ادامه داد: یکی از دستاورد‌های دولت در استان تنوع بخشی به منابع مالی و بودجه‌ای در استان است، در حال حاضر منهای منابع صندوق توسعه ملی و منابع بی.او.تی و روش‌های که الان استفاده می‌کنیم حدودا 3 هزار میلیارد تومان از منابع بودجه‌ای داریم که در استان تزریق شده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز