حضور مدیرعامل آبفای شهری استان ایلام در شبکه استانی مرکز ایلام

۱۳۹۵/۰۶/۲۰ - ۲۱:۱۹:۰۱
کد خبر: ۴۵۵۴۶۵
حضور مدیرعامل آبفای شهری استان ایلام در شبکه استانی مرکز ایلام
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان ایلام با حضور در برنامه زنده تلویزیونی «گفتگویی خبری » که از شبکه استانی مرکز ایلام پخش شد به تشریح فعالیت و اقدامات آبفای استان در خصوص تامین آب استان پرداخت و بیان داشت: در کلیه شهرهای استان همکاران ما بصورت شبانه روزی در حال خدمت به مردم هستند و با همکاری شهروندان تابستان امسال با کمترین کم آبی و افت فشار مدیریت گردید.

 

به گزارش برنا  ایلام، مهندس بیرنوندی در این برنامه زنده تلویزیونی گفت: یکی از برنامه‌های اصلی و دراز مدت  آبفای استان تامین آب شرب شهرهای استان از محل سدهای احداث شده و در دست احداث است.

مدیرعامل آب و فاضلاب شهری ایلام در ادامه با بیان اینکه آبفای شهری در فصل گرما استان برنامه ریزی های منسجمی برای کاهش کمبود و جلوگیری از قطعی آب داشته اظهار داشت: مدیریت شبکه توزیع آب، تنظیم فشار آب و جمع آوری انشعابات غیرمجاز بخشی از برنامه‌های  آبفای شهری برای مقابله با کمبود آب در فصل تابستان بوده است.

مدیرعامل آبفای ایلام در ادامه سخنان خود با اشاره به قیمت بسیار پایین آب به نسبت هزینه هایی که برای، تامین و توزیع آن می شود گفت: پراکندگی تاسیسات، طولانی بودن شبکه ها و خطوط انتقال آب و تعدد ایستگاه های پمپاژ آب و وضعیت جغرافیایی منطقه باعث شده هزینه تولید آب در ایلام بسیار بالا باشد،و آبی که بسختی تامین می شود  به تعرفه ای حدود یک سوم قیمت تمام شده، در اختیار مشترکین قرار می گیرد.

و این بدان معناست که چنانچه مشترکی بیش از الگو، مصرف نمایند هم ایشان و هم شرکت آب و فاضلاب بخاطر اختلاف قیمت فروش و هزینه تمام شده متضرر می شوند.

مهندس بیرنوندی در مورد شبکه های فرسوده آب در استان افزود: در سطح استان حدود 25 درصد شبکه فرسوده وجود دارد که این میزان باعث هدر رفت آب زیادی می شود، و شرکت به منظور کاهش تلفات هر سال حدود 57 کیلومتر اصلاح و بازسازی شبکه را در دستور کار دارد و سال گذشته حدود 54 کیلومتر در این رابطه در سطح شهرهای استان کار شده است

مهندس بیرنوندی انشعابات غیر مجاز را از دیگر مشکلات این شرکت عنوان کرد و افزود: با توجه به مشکلاتی که این گونه انشعابات برای شرکت و سایر مشترکان ایجاد می کند تلاش می‌کنیم با مشترکانی که به صورت غیرمجاز از آب شرب استفاده می‌کنند برخورد قانونی صورت گیرد. چرا که این امر باعث افت فشار، هدر رفت آب و بالا رفتن هزینه های تولید و توزیع آب می‌شود.

مدیرعامل آبفای ایلام در مورد وضعیت شبکه فاضلاب استان گفت: تلاش داریم با احداث تصفیه خانه های  مدرن فاضلاب، آب را دوباره استحصال و حداقل برای  مصارف کشاورزی، در اختیار کشاورزان قرار دهیم و شرکت این آمادگی را دارد که در صورت نیاز،آب بخش  صنعت را در پائین دست این تصفیه خانه دهد.

بیرنوندی در صحبت های پایانی به خدمات شرکت به مشترکین اشاره نمود و گفت: خوشبختانه بیش از 88 درصد مشترکین از خدمات الکترونیکی استفاده می نمایند از جمله تلفن 1522 شرکت، سامانه پیامک30008499، سایت شرکت به آدرسwww.abfa-ilam.ir که شهروندان می توانند از دفتر خدمات شرکت از جمله خدمات دریافت و پرداخت قبوض و 47 دفتر خدماتی در سطح شهرهای استان استفاده نماید.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز