آبگرمه دهلران

۱۳۹۵/۰۶/۲۹ - ۱۱:۳۸:۵۰
کد خبر: ۴۵۸۸۱۷
آبگرمه دهلران
چشمه‌های طبیعی آبگرم یکی از زیباترین و در عین حال اعجاب برانگیزترین جلوه‌های طبیعی شهرستان مرزی دهلران بوده که مقصدی زیبا و سحرانگیز برای گردشگران و بیماران بومی و غیر بومی استان ایلام بشمار می‌رود.

خبرگزاری برنا  ایلام، چشمه های آبگرم دهلران یکی از پدیده های نادر طبیعی است که از خواص بسیار بالای طبی برخوردارند ،این پدیده نادر، خواص فراوان در آب درمانی، میکروب‌کشی،‌ مبارزه با بیماری‌های پوستی و اثر ضدقارچ دارد و بررسی‌های علمی نشان می‌دهد که چشمه‌های آبگرم دهلران از نوع فسیلی بوده که بر اثر جوشش و وجود منابع نفت و گاز در زیر زمین تشکیل شده است.

بر اساس پژوهشها و مطالعات انجام شده توسط دانشمندان ژاپنی و ایرانی، چشمه های آب معدنی شهرستان دهلران با دمای بالای 50 درجه سانتیگراد خواص درمانی در زمینه های مختلف دارد.

درمان بیماریهای روماتیسم، استخوان درد، سیاتیک، حساسیت و مشکلات پوستی و همچنین آب درمانی از جمله خواص درمانی چشمه های آبگرم دهلران است.

 یکی از بهترین و مهمترین جاذبه های استان چشمه های آبگرم دهلران است که در سال های گذشته بدلیل اینکه در منطقه حفاظت شده قرار داشت هیچ فعالیتی در آن انجام نشده بود اما امسال با تعامل محیط زیست، بخش خصوصی به این حوزه ورود پیدا کرده است.

در گذشته استخرهای این مجموعه وضعیت نامناسبی داشت اما اکنون هر دو استخر زنانه و مردانه به صورت جداگانه بهسازی شده و کاملا آماده ارائه خدمات به گردشگران  است و همچنین سیستم نورپردازی، محوطه سازی، درختکاری و ایجاد سکو برای استفاده خانوارها در این مجموعه انجام شده است.

شایان ذکراست این چشمه های آبگرم با دمای حدود 50 درجه‌ی سانتی‌گراد، مکانی بهداشتی و دارای استخرهای لجن مالی بوده که اهمیت درمانی فراوانی دارد ،گردشگران، طبیعت دوستان و بیماران دردهای مفصلی، روماتیسم و افرادی عوارض پوستی و جلدی همواره با آگاهی و اطلاع از خواص درمانی و دارویی مواد معدنی بویژه گوگرد، چشمه‌های آبگرم دهلران را بعنوان پزشک طبیعت بهترین مکان برای درمان می‌بینند

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز