جلسه کارگروه تخصصی مدیریت پسماندشهری درسرابله تشکیل شد

تولید روزانه ۲۶ تن زباله در شهر سرابله

۱۳۹۵/۰۶/۲۸ - ۲۳:۴۲:۳۰
کد خبر: ۴۵۸۸۳۹
تولید روزانه ۲۶ تن زباله در شهر سرابله
،جلسه کارگروه مدیریت پسماندهای شهری به منظور دفع اصولی زباله های تولیدی شهر سرابله و رفع خطرات ناشی از آن در مکان مناسب با حضور معاون فرماندار شهردار سرابله و مسئولین شهرستانی در محل فرمانداری برگزار شد.

 به گزارش برنا،در این جلسه سجاد میرزائی شهردار سرابله گفت:  موضوع دفع پسماند وزباله یکی از الویت های مهم کاری می باشد که سلامت ومحیط زیستی مردم را به دنبال خواهد داشت.

وی گفت:یکی از مهم‌ ترین مسائلی که می‌ تواند آسیب‌های جدی و جبران‌ ناپذیری به محیط‌ زیست و سلامتی جامعه وارد کند دفع غیر بهداشتی زباله‌ ها است که با مدیریت صحیح می توان این چالش محیط‌ زیستی را بر طرف کرد.

میرزائی تصریح کرد :در طول مدت پنجاه سالی که از عمر شهرداری سرابله میگذرد هیچ اقدامی به منظور ساماندهی سایت زباله این شهر انجام نگرفته است ودرروز حدودا 26 تن زباله دراین شهر تولید میشود که نیازمند یک مکان مناسب برای دفن این زباله ها میباشد

وی گفت:با پیگری انجام شده در طول مدت یکماهی که بنده بعنوان شهردار سرابله انتخاب شدم منابع مالی لازم به میزان 2میلیارد تومان جهت ساماندهی وراه اندازی سایت دفن زباله شهر سرابله تامین گردیده ومیتواند به این معظل چندین ساله پایان دهد ودر این جلسه مقرر گردید که کلیه ادارات شهرستان در تامین مکان موردنیاز دفن زباله که قبلا تعین شده همکاری نمایند

 رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان به ضرورت ساماندهی مدیریت پسماند در شهرستان تاکید کرد و گفت: ساماندهی پسماندهای عفونی و عدم اختلاط با پسماندهای عادی در راستای حفظ سلامت شهروندان باید مورد توجه متولیان امر قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه با فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی دقیق و به موقع می‌توان مضرات پسماندها و زباله‌های عفونی را کاهش داد، عنوان کرد: پیشرفت جوامع و ماشینی شدن زندگی‌های امروزی نقش بسیار مهمی در افزایش زباله‌های شهری، صنعتی و .. دارد که دفع بهداشتی آن باید مورد توجه متولیان امر قرار گیرد.

در ادامه جلسه گزارشی از روند جمع آوری، تفکیک از مبدا و محل های دفن پسماند توسط شهرداری ارائه شد و موضوع جداسازی و ساماندهی بهتر پسماندهای عادی و عمرانی و محلهای دفن پسماند در این شهر مورد تاکید قرار گرفت.همچنین مقرر گردید مکان مناسبی جهت دفن زباله های شهری انتخاب ،و از محل جدید بازدید شده و جهت اخذ مجوز لازم اقداماتی انجام پذیرد

 

 

نظر شما