مدیرعامل شرکت فرودگاه های کشور خبر داد:

موافقت نامه سرمایه گذاری خارجی برای تمامی فرودگاه های کشور

۱۳۹۵/۰۷/۰۴ - ۱۵:۴۲:۱۵
کد خبر: ۴۶۱۳۳۹
موافقت نامه سرمایه گذاری خارجی برای تمامی فرودگاه های کشور
مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران از برنامه ریزی برای انعقاد موافقت نامه سرمایه گذاری خارجی برای تمامی فرودگاه های کشور خبر داد.
 

به گزارش  برنا رحمت الله مه آبادی صبح یکشنبه در آیین تودیع و معارفه مدیر فرودگاه شهدای ایلام اظهار کرد: بخش زیادی از امکانات فرودگاه های کشور قدیمی و فرسوده بوده و نیازمند جابجایی آن با تجهیزات نوین است.

وی افزود: اتکا کردن به منابع داخلی برای بروز کردن امکانات فرودگاه های کشور جوابگو نیست و باید از ظرفیت سرمایه گذاری خارجی در این زمینه بهره برد.

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران یادآور شد: این شرکت استفاده از سرمایه گذاری خارجی را برای اجرای طرح های این حوزه در دستور کار دارد و برای تمامی فرودگاه های اصلی کشور موافقت نامه سرمایه گذاری خارجی منعقد و یا در شرف انعقاد است.

مه آبادی ادامه داد: تعدادی از فرودگاه های کشور جندین برابر بیش از ظرفیت اسمی خدمات ارائه می دهند و بطور مثال در فرودگاه اهواز سه برابر ظرفیت اسمی خدمت رسانی انجام می شود.

وی تاکید کرد: ۱۶۴ فرودگاه هم اکنون در سراسر کشور فعالیت می کنند و در ارزیابی های صورت گرفته مشخص شد ۸۰ درصد پروازها در ۸۸ فرودگاه انجام می شود که باید در توزیع مناسب آنها برنامه ریزی اصولی صورت گیرد.

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران با اشاره با تاکیدات رهبر معظم انقلاب در زمینه اجرایی شدن سیاست های اقتصاد مقاومتی اضافه کرد: بر اساس برنامه ریزی ها هفت هزار و ۵۰۰ کیلومتر راه هوایی جدید، مستقیم کردن راه های هوایی دارای پیچش و کوتاه کردن راه های هوایی را از جمله راهکارهای کوتاه کردن زمان پرواز و کاهش مصرف سوخت است که می تواند در کاهش هزینه ها بشسیار تاثیرگزار باشد.

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران گفت: سیاست آزادسازی حمل و نقل هوایی به عنوان مهمترین ابزار توسعه صنعت هوانوردی در جهان از مهمترین تدابیر دولت یازدهم است.

مه آبادی با اشاره به سیاست آزادسازی حمل و نقل هوایی گفت: اجرای این طرح اثرات مثبتی به دنبال داشته و بدون اینکه هواپیمایی وارد ناوگان هوایی کشور شود پروازها در ۵ ماهه ابتدایی سالجاری در مقایسه با سال گذشته ۲۰ درصد افزایش یافته است.

در پایان این مراسم با تقدیر از خدمات مجتبی بیاتی علی متانت به عنوان مدیر جدید فرودگاه شهدای ایلام معرفی شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز