چرخ زندگی کارگران شهرداری نمی چرخد

۹۰روز جیبب خالی نارنجی پوشان شهرداری آبدانان؛

۱۳۹۵/۰۷/۱۰ - ۲۳:۱۹:۲۵
کد خبر: ۴۶۴۰۴۳
۹۰روز جیبب خالی نارنجی پوشان شهرداری آبدانان؛
برخی از مدیران کشور حقوق های نجومی دریافت می کنند و کارگران شهرداری آبدانان در حالی سرکار خود می‌روند که 3ماه حقوق معوقه دارند و حتی به نان شب خود هم محتاج هستند
به گزارش برنا به نقل  آبدانان خبر صبح که از خانه قدم بیرون می گذاریم کوچه ها و خیابان ها را نظافت شده و تمیز می بینیم، بارها شاهد تلاش رفتگران سخت کوش بوده ایم که سرگرم نظافت معابر بوده اند و حتی بعضی از ما یک بار هم با رفتگر محله هم صبحت نشده و یک خدا قوت خشک و خالی هم به او نگفته ایم.

«نارنجی پوشان» کارگرانی صدیق و زحمت کش هستند که اگر یک روز کارشان را انجام ندهند، کثیفی کوچه ها و محله ها و بوی تعفن زباله ها، همه را کلافه می کند.

تلاش رفتگران شرکت های خدماتی و شهرداری و کارگران فضای سبز، بر هیچ یک از شهروندان پوشیده نیست اما معوقه ماندن حقوق کارگران شهرداری قصه تلخی است که همیشه روایت می‌شود؛ کارگرانی که چندین ماه باید چشم‌انتظار دریافت تنها مزد یک ماه باشند.

تلخی این حکایت آنجاست که کارگران این شهر از ترس از دست دادن همان حقوقی که چندین ماه به تأخیر افتاده مهر خاموشی به لب می‌گیرند تا مبادا اعتراضشان به اخراج ختم شود.

قریب به 3ماه است که کارگران سخت کوش در شهرداری آبدانان  کامی تلخ دارند و این تلخی عرق شرم بر پیشانی آنها در زمان بازگشایی مدارس در برابر خانواده‌هایشان است که این موضوع سبب شرمندگی قشری سخت کوش در مقابل خانواده و زن و بچه هایشان شده است و همه آنها از گرفتن  قرض به امید گرفتن دستمزدشان دیگر از نسیه گرفتن خجالت می‌کشند.

دریافت حقوقی که به یک قصه تلخ تبدیل‌ شده است و آنها را همیشه به چشم انتظاری بی انتها عادت داده است و با هر پرداخت همیشه با گرفتن بخش ناچیزی از حقوق دوباره تلخ‌تر می‌شود و این چرخه هم‌چنان ادامه دارد.

خیلی سخت است که یک کارگر سخت کوش و پر تلاش که هشت تا پانزده ساعت در سرما و گرما جانانه کار می کند نتواند در پایان کار مزد خودش را دریافت کند.

پیامبر اکرم(ص) در خصوص اهمیت کار کارگران می فرمایند"حقوق یا دستمزد کارگر را باید از قبل از اینکه عرقش خشک شود داد" و ایشان همواره بر دستان پینه بسته کارگران بوسه می زدند.

در این شرایط سخت معیشتی و اقتصادی اقشار کم درآمد جامعه، شهرداری آبدانان مسئول مستقیم در خصوص وضع این کارگران و مشکلات ایشان دارد.

انقلاب اسلامی ایران متکی بر کارگران و مستضعفان بوده و انقلاب نیز از همین مستضعفان و پینه به دستان شروع شد و اینک عده ای مدیر میلیونی حقوق می گیرند و این طبقه محروم و زجر دیده باید ماه ها منتظر پرداخت شندر غاز بخور و نمیر بعضی از دستگاه ها مانند شهرداری باشند.

آیا مسئولین شهرداری خودشان چنین وضعیتی دارند؟

تعدادی از کارگران خدمات شهری شهرستان آبدانان برای دریافت حقوقی که ماه‌ها معوقه مانده، از پایگاه خبری آبدانان خبر ما کمک خواستند تا هر چه زودتر گشایشی در کارشان به وجود آید.

شماری از کارگران شهرداری آبدانان در گفت و گو با خبرنگار آبدانان خبربه بیان مشکلات و دغدغه هایشان پرداختند.

یکی از این رفتگران شهرداری که با مجاهدت و وصفی ناپذیر کار می کند اما از پرداخت حقوق وی بیش از سه ماه می گذرد به خبرنگار ما گفت: خیلی سخت هست که ما بعد از پایان کار نمی توانیم به کمترین نیاز زن و فرزندان خود پاسخ بدهیم بخدا دیگه نون هم بهمون قرض نمیدن گرسنه سرکارمیرم وبرمیگردیم.

 یکی دیگر از این رفتگران که خواست اسمش فاش نشود اظهار داشت: فروشگاهها و مغازه های سطح شهر دیگر به ما قرض نمی دهند چون هزینه ها و بدهی های ما آنقدر بالا رفته و به تاخیر افتاده که دیگر نمی دانیم چه پاسخی به کاسبان بدهیم.

فرزند یکی از این رفتگران شهردای به خبرنگار ما گفت: باتوجه به بازگشایی مدارس نتوانسته ایم لوازم مدرسه ی خود را تهیه نماییم و بایستی با شکم گرسنه سر کلاس درس حاضر شویم.آیا مسئولین شهرداری خودشان چنین وضعیتی دارند؟چرا آنان هنوز ماه تمام نشده حقوق و اضافه کاری خود را میگیرند و کارگر که تمام زحمات بر دوش اوست باید سه ماه حقوق نگیرد.

امیدواریم مسئولین شهرستان آبدانان برای پرداخت حقوق این نارنجی پوشان زحمت کش که از حداقل دستمزد برخوردار هستند چاره ای بیاندیشند تا کمتر شرمنده ای خانواده هایشان شوند.

 

نظر شما