فرمانده هوانیروز ارتش:

صدام توان عملیاتی نیروهای هوایی ایران را دست‌کم گرفته بود

۱۳۹۵/۰۷/۱۳ - ۰۸:۲۰:۴۲
کد خبر: ۴۶۵۱۱۷
صدام توان عملیاتی نیروهای هوایی ایران را دست‌کم گرفته بود
فرمانده هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: صدام حسین در دوران جنگ تحمیلی هشت ساله توان عملیاتی نیروی هوایی را دست کم گرفته بود.
به گزارش برنا ، امیر هوشنگ یاری صبح دوشنبه در یادواره شهید غلامرضا چاغروند در شهرستان مرزی دهلران اظهار داشت: در ابتدای جنگ تحمیلی مقامات رژیم عراق فکر می کردند با توجه به اینکه مدت زمان کوتاهی از پیروز انقلاب نگذشته و هنوز سازماندهی دقیقی توسط نیروهای مسلح کشورمان شکل نگرفته است، می توانند به سادگی شهرهای مختلف را تصرف و به تهران برسند و حتی صدام اعلام کرده بود که یک هفته ای در تهران خواهند بود.

وی افزود: در روزهای ابتدایی شروع جنگ بعثی ها توانستند شهرهای مختلفی را در غرب و جنوب غرب کشور به تصرف درآورند ولی با پیام رهبر کبیر انقلاب مبنی بر مقابله با حمله دشمن، عموم مردم در کنار نیروهای ارتش و سپاه گرد آمده و توانستند بخش زیادی از مناطق تصرف شده را باز پس بگیرند.

فرمانده هوانیروز اترش تاکید کرد: این پیروزی ها در شرایطی بدست آمد که با توجه به تحریم کشورمان و وابستگی شدید به غربی ها در پیش از انقلاب از کمترین توان تجهیزاتی و نظامی برخوردار بودیم ولی در سایه اتکا به الطاف الهی و جانفشانی جوانان غیرتمند این مرز و بوم توانستیم حمله دشمن را دفع و اجازه ندهیم حتی یک وجب از این سرزمین به تصرف دشمن درآید.

یاری نقش هوانیروز را در اداره جنگ و افزایش توان نظامی کشورمان حائز اهمیت دانست و گفت: صدام تصور نمی کرد توان نیروهای هوانیروز به این میزان بالا باشد ولی عملیات های متعددی با شرکت نیروی هوایی در دوران جنگ تحمیلی انجام و ضربات متعددی به دشمن بعثی وارد شد و در این میان شهدای بسیاری از هوانیروز نیز تقدیم آرمان های نظام و انقلاب شده است.

وی بر لزوم معرفی رشادت های خلبانان شهید هوانیروز همچون شهید چاغروند به نسل جوان و نوجوان تاکید کرد: آینده سازان این سرزمین باید بدانند برای حراست از کیان ایران اسلامی شهدا و ایثارگران بهترین سرمایه های خود که همانا ، جان آنهاست را فدا کرده اند.

امیر سرلشکر خلبان شهید «غلامرضا چاغروند» از خلبانان ارتش ۱۲ مهر ماه سال ۵۹ در منطقه جلیزی بخش موسیان شهرستان مرزی دهلران به شهادت ‌رسید.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز