راه اندازی واحدهای تولیدی کوچک و متوسط کمک بسیاری به رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال در استان خواهد کرد

۱۳۹۵/۰۷/۱۴ - ۱۴:۱۶:۳۵
کد خبر: ۴۶۵۹۹۷
راه اندازی واحدهای تولیدی کوچک و متوسط کمک بسیاری به رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال در استان خواهد کرد
مدیرکل دفتر جذب وحمایت از سرمایه گذاری استانداری ایلام گفت: راه اندازی واحدهای تولیدی کوچک و متوسط کمک بسیاری به رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال در استان خواهد کرد.

به گزارش برنا، حیدر نعمتی در نشست با  دکتر جلیلی مدیریت  بانک سینا مناطق کرمانشاه ، همدان وایلام که به منظور تسریع در روند اجرایی شدن تفاهم نامه منعقده میان بنیاد مستضعفان و استانداری ها جهت پرداخت تسهیلات کم بهره به واحدهای کوچک و متوسط و همچنین بررسی وضعیت طرح های معرفی شده به این مجموعه برگزار شد، اظهار کرد: چندی پیش تفاهم نامه ای میان بنیاد مستضعفان و استانداری ها در راستای اجرای سیاست های  اقتصاد مقاومتی و به منظور حمایت از طرح های کوچک و متوسط به ویژه در مناطق کمتر برخوردار منعقد شد که بر این اساس بانک سینا وابسته به این مجموعه مبلغ20 میلیارد تومان تسهیلات برای هر استان در نظر گرفته است که استان ایلام در اولویت این بانک قرارگرفته است

نعمتی افزود: درصدی از سود این تسهیلات توسط بنیاد علوی وابسته به بنیاد مستضعفان پرداخت می شود و درصدی را نیز استانداری ها با استفاده از کمک های فنی و اعتباری تقبل می کنند تا تسهیلات پرداختی با یک سود مناسب در اختیار کارآفرینان قرار گیرد.

وی گفت: پایین آمدن نرخ سود تسهیلات به فراهم شدن بسترهای لازم جهت سرمایه گذاری کارآفرینان استان کمک می کند و زمینه اشتغال آفرینی را برای جوانان جویای کار فراهم می کند.

 نعمتی عنوان کرد: خوشبختانه در زمینه اجرایی شدن طرح پرداخت تسهیلات کم بهره برای کارآفرینان، استان ایلام جلوتر از بقیه استانهای کشور بوده و این طرح هم اکنون به مرحله اجرایی رسیده است.

نعمتی در ادامه از معرفی واحدهای تولیدی واجد شرایط تا سقف 20 میلیارد تومان برای دریافت سرمایه درگردش و سرمایه ثابت به بانک سینا خبر داد و گفت: تلاش می کنیم تا درنیمه دوم سال این اعتبارات 20 میلیارد تومانی جذب شود. 

وی ادامه داد: در استانی با ویژگی های ایلام که از میزان بالای بیکاری در رنج است، راه اندازی واحدهای تولیدی کوچک و متوسط کمک بسیاری به رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال خواهد کرد.

 دکتر جلیلی نیز در این نشست عنوان کرد: استان ایلام با توجه به پیگیری های جدی  استاندارمحترم، جزو استانهای پیشگام در زمینه اجرایی شدن طرح پرداخت تسهیلات کم بهره به واحدهای کوچک و متوسط است.

 وی ادامه داد: پس از جذب 200 میلیارد ریال اولیه، قرارداد پرداخت 200 ملیارد ریال دیگر نیز منعقد خواهد شد.

دکتر جلیلی مدیریت بانک سینا  مناطق همدان،کرمانشاه.،ایلام، افزود: با روحیه جهادی که در میان مدیران ارشد استان و تاکیدات مدیریت بنیاد مستضعفان در زمینه کمک به روند اشتغالزایی در استان ایلام، این طرح با شتاب مناسبی اجرایی خواهد شد

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز