دریافت وجه اضافی از دانش آموزان ممنوع است/ برخورد با مدارس متخلف

۱۳۹۵/۰۷/۲۰ - ۱۰:۵۸:۵۶
کد خبر: ۴۶۸۱۰۷
دریافت وجه اضافی از دانش آموزان ممنوع است/ برخورد با مدارس متخلف
با مدارسی که اقدام به دریافت هزینه های اضافی از والدین و دانش آموزان می کنند به طور جدی برخورد می شود.

معاون  آموزش پرورش استان ایلام در گفتگو با برنا--ایلام اظهار داشت : با مدارسی که اقدام به دریافت هزینه های اضافی از والدین و دانش آموزان می کنند به طور جدی برخورد می شود.

هیچ مدرسه و مدیری اجازه ندارد خارج از قوانین اعلام شده هزینه ای از خانواده های دانش آموزان دریافت کند.

وی گفت: با مدارسی که اقدام به دریافت هزینه های اضافی از والدین دانش آموزان در طول سال تحصیلی و یا هنگام ثبت نام می کنند به طور جدی برخورد می شود.

رستمزاد تصریح کرد: هیچ اجباری برای جمع آوری هزینه های مشارکتی نیست و در واقع مدیران مدارس باید در غالب جلساتی با اولیاء دانش آموزان از ظرفیت مشارکت های مردمی در راستای برنامه های آموزشی و کلاس های فوق برنامه استفاده کنند.

وی گفت: مدیران مدارس موظف هستند تا مصوبه مبالغ فوق برنامه را به والدین اعلام کنند.

وی افزود: به منظور جلوگیری از تخلفات احتمالی مدارس شهرستان چرداول امسال ایجاد انضباط مالی در مدارس مهم ترین برنامه آموزش و پرورش این شهرستان محسوب می شود.

وی در توضیح اجرای انضباط مالی در مدارس شهرستان گفت: با تشکیل تیم های نظارتی و ارزیابی در درجه اول با حالت ارشادی از مدیران مدارس درخواست می شود تا مسائل مالی را ضابطه مند کنند و اگر مدرسه ای خارج از ضوابط در حوزه هزینه کردها عمل کند، برخوردهای لازم با متخلفین صورت می گیرد.

وی افزود: برای جلوگیری از تخلفات احتمالی مدارس، والدین و خانواده ها در صورت مشاهده هرگونه تخلف موضوع را باید به اداره آموزش و پرورش استان اطلاع دهند

ولی علیرقم قوانین مصوب وزارت  آموزش پرورش مبنی بر ممنوعیت دریافت وجه اضافی از دانش آموزان مدارس متاسفانه اموزش پرورش چرداول بصورت جزیره ای عمل میکند وخود رامکلف به اجرای این قانون ندانسته و هرروز برای دریافت پول ازدانش آموزان آنها راتهدید به اخراج از کلاس مینمایند که باعث اعتراض شدید خانواده ها در این شهرستان شده است و منتظر اقدامات قاطع از سوی مسئولین میباشند

 

نظر شما