امام‌جمعه ایلام:

مردم ایلام در عاشورای حسینی بهترین جلوه‌ها را در عزای حسینی نشان دادند

۱۳۹۵/۰۷/۲۴ - ۰۸:۱۵:۵۷
کد خبر: ۴۶۸۸۳۱
مردم ایلام در عاشورای حسینی بهترین جلوه‌ها را در عزای حسینی نشان دادند
نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه ایلام گفت: جنایت سعودی‌ها در کشتار عزاداران حسینی در صنعا بار دیگر موجب رسوایی این رژیم فاسد و کودک‌کش شد

به گزارش  برنا  به نقل از ایسنا -حجت‌الاسلام و المسلمین «محمدنقی لطفی» در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر ایلام اظهار کرد: روز یازدهم محرم برای اهل‌بیت (ع) تلخ‌ترین و دردناک‌ترین لحظات بود چرا که عمر سعد دستور داد اسرا را بر شتران سوار کنند و برای اینکه نمک بر زخمشان بپاشند آنها را از گودال قتل گاه بگذرانند.

وی با اشاره به اینکه روز دوازدهم محرم روز دفن شهدا بود که آن هم صحنه‌های دردناک خاص خود را داشت، افزود: اولین مناسبت جنایات سعودی‌ها در ماه محرم در استان صنعا و کشتار بیش از 700 نفر و مجروح کردن بیش از 1 هزار نفر است که اوج رسوایی آنها و حامیان جنایتکارشان و سازمان‌های به اصطلاح حقوق بشر را نشان می‌دهد.

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه ایلام اضافه کرد: این نسل‌کشی و کودک‌کشی رژیم فاسد آل‌سعود تکمیل کننده جنایات این حکومت فاسد در طول 200 سال گذشته است و نباید فراموش کرد که این رژیم از اول با جنایت روی کار آمده است.

حجت‌الاسلام لطفی با بیان اینکه این جنایات هولناک توطئه مشترک آمریکا، اسراییل و انگلیس است، گفت: مدیریت جنگ یمن به دست این کشورهاست و این سوال مطرح است که چرا مجامع بین‌المللی این همه جنایت را می‌بینند ولی سکوت کرده‌اند مشخص است که دلارهای سعودی دهان را بسته است.

وی با تاکید بر اینکه ایران تنها کشوری است که در جهان از مظلومان حمایت می‌کند، عنوان کرد: از دیگر مناسبت‌ها روز تربیت‌بدنی است و باید به این نکته توجه داشت که ورزش، کارآمدترین عامل نشاط برای انسان است و باید به عنوان یک برنامه در زندگی افراد نهادینه شود.

امام‌جمعه ایلام با اشاره به اینکه در سال 88 فتنه‌گران در روز عاشورای آن سال جنایتی از خود بر جای گذاشتند، تصریح کرد: حرکت فتنه‌گران در آن سال در روز عاشورا اوج بی‌شرمی بود و مشخص شد که فتنه‌گران هیچ اعتقادی به اسلام، انقلاب و امام حسین (ع) ندارند.

نماینده ولی‌فقیه در استان ادامه داد: فتنه‌گران در آن سال با شادی و پایکوبی به موکب‌های عزای حسینی حمله کردند ولی مردم با بصیرت ایران اسلامی در 9 دی طومار ننگین فتنه‌گران را پیچیدند و رسوایی آنها را نمایان کردند.

وی با بیان اینکه باید متوجه باشیم منافقین در هر دوره‌ای هستند، یادآور شد: مردم استان ایلام امسال در عاشورا و تاسوعا حسینی بهترین جلوه‌ها را در عزای حسینی نشان دادند.

امام‌‎جمعه ایلام با تذکر این نکته که در هر خیابان و کوچه‌ای و حتی در نزدیکی مسجد جامع موکب‌هایی ایجاد شده که بعضا موجب مزاحمت می‌شوند، اظهار کرد: اخیرا در معیت استاندار کلنگ زائرسرای ایلامی‌ها در مشهد مقدس به زمین زده شد که برای بهره‌مندی مردم ایلام باید هر چه زودتر به بهره‌برداری برسد که این مهم نیازمند کمک و همراهی مردم است چرا که مردم استان ایلام بارها در بازسازی عتبات عالیات کمک و همراهی خود را به اثبات رسانده‌اند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز