وزارت ورزش و جوانان به استانهای کمتر توسعه یافته نگاه ویژه ای دارد

۱۳۹۵/۰۷/۲۸ - ۰۸:۱۸:۳۱
کد خبر: ۴۷۰۸۸۳
وزارت ورزش و جوانان به استانهای کمتر توسعه یافته نگاه ویژه ای دارد
ایلام یکی از استان های مستعد و پویا در حوزه ورزش است و با وجود کمبود منابع اقتصادی، توانسته است ورزشکاران خوبی تربیت نماید
 
به گزارش برنا ایلام دکتر خادم بر حمایت نهادهای مختلف از ورزش استان تأکید کرد و گفت : یکی از حوزه هایی می تواند کمک قابل توجهی به ورزش استان داشته باشد حوزه نفت است . وی تعامل هیئت های ورزشی با همدیگر را یکی از راههای کاهش مشکلات مالی هیئت ها خواند و همچنین خواستار اختصاص یک سالن ورزشی در ایلام برای استفاده بانوان در ساعات شب شد . خادم از مدیران و هیئت های ورزشی خواست تا از ظرفیت نمایندگان مجلس به خوبی استفاده کنند
 
معاون حقوقی، پارلمانی و امور استانهای وزارت ورزش و جوانان گفت : ایلام یکی از استان های مستعد و پویا در حوزه ورزش است و با وجود کمبود منابع اقتصادی، توانسته است ورزشکاران خوبی تربیت نماید .

به گزارش روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان استان ایلام؛ معاون حقوقی ، پارلمانی و امور استانهای وزارت ورزش و جوانان در نشست با فعالان حوزه ورزش استان گفت : ورزشکاران استان ایلام در رشته های مختلف ورزشی موفقیت های خوبی در سطح ملی و حتی بین المللی کسب کرده اند و این استان در مسابقات المپیک ریو دارای دو ورزشکار بود که این نشان می دهد با وجود کمبودهای زیادی که در استان وجود دارد ورزشکاران و مسئولین ورزش با تلاش و همت خود امور را پیش برده اند و خوشبختانه استان را به جایگاه خوبی در حوزه ورزش در سطح کشور رسانده اند .

دکتر امیر رضا خادم ادامه داد : یکی از مسائل و مشکلات بزرگی که استان هایی مانند ایلام با آن مواجه هستند نبود اسپانسر ها و منابع مالی مناسب در استان است ، از طرفی بودجه و توان مالی ادارات کل ورزش و جوانان نیز دارای محدودیت های زیادی است اما نگاه وزارت ورزش و جوانان به استان های کمتر برخوردار و کمتر توسعه یافته یک نگاه ویژه است و در تخصیص منابع توجه خاصی به این استان ها شده است.

وی افزود : به عنوان مثال اعتبار تخصیص یافته به استان ایلام با حدود ششصد هزار نفر جمعیت تقریبا برابر با اعتبار اختصاص داده شده به یک استان برخوردار با چهار میلیون نفر جمعیت بوده است و در تلاش هستیم که این روند کماکان ادامه یابد . اگر چه می دانیم با توجه به کمبودهای استان حتی با این تخصیص ها هم نمی توان همه موانع را رفع کرد و به وضع مطلوب رسید ، اما کاری که از عهده وزارت ساخته می شود همین است .

معاون وزیر ورزش و جوانان خواستار حمایت سایر نهادها از ورزش استان شد و گفت : یکی از فرصتهای اقتصادی مطلوب در استان ایلام ظرفیت نفت و گاز است و ورزش این استان می تواند از محل دو درصد درآمدهای نفتی حمایت های قابل توجهی جذب کند و از مسئولین مربوط انتظار دارریم که مساعدت های بیشتر و بالاتری نسبت به گذشته در این امر داشته باشند .

خادم پس از شنیدن صحبتهای نمایندگان ورزش بانوان گفت : از مدیر کل ورزش و جوانان استان می خواهم که حداقل یک سالن ورزشی در ایلام را به استفاده بانوان در ساعات شب اختصاص دهند و این مورد را با هماهنگی حوزه ورزش بانوان انجام دهند تا یک سالن که دارای شرایط و موقعیت مناسبی است انتخاب شده و مورد استفاده بانوان ورزشکار ایلامی قرار گیرد .

وی اظهار کرد : با مشکلات و کمبودهای مالی هیئت های ورزشی آشنا هستیم اما با تعامل هیئات با همدیگر می توان برخی از کمبودها و کاستی ها را جبران کرد. برخی از هیئات می توانند درآمد خوبی داشته باشند و ممکن است منابع مالی خاصی جذب کرده باشند که می توانند بخشی از کاستی های هیئات دیگر را تأمین کنند و تعامل ویژه و مطلوبی با هم داشته باشند .

معاون وزیر ورزش و جوانان ادامه داد : در مجلس شورای اسلامی موضوعات و مشکلات مربوط به ورزش بیان و پیگیری می شود اما واقعیت این است که در فضای حاکم بر مجلس پرداختن به مسائلی مانند راه و تأمین آب اهمیت بسیار بالاتری نسبت به ورزش دارند و بیشتر مورد استقبال و پیگیری نمایندگان قرار می گیرند . اما اگر در سطح استان ها و حوزه های انتخابیه موضوعات ورزشی با نمایندگان به بحث گذاشته شود و ورزشکاران به جد تقاضای پیگیری این مسائل را داشته باشند ، مسیر هموارتر شده و میتوان راحت تر در جلسات مجلس از نمایندگان استانها برای رفع مشکلات آن استان کمک گرفت .

 

 
 
 
 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز