حادثه زمین فوتبال چوار یک موضوع ملی و بین المللی است

۱۳۹۵/۰۷/۲۸ - ۱۳:۴۷:۲۴
کد خبر: ۴۷۱۲۱۶
حادثه زمین فوتبال چوار یک موضوع ملی و بین المللی است
حادثه زمین فوتبال چوار یک موضوع ملی و بین المللی است که لازم است مدیران کشوری در این زمینه اهتمام ویژه داشته باشند تا بعنوان سمبل مقاومت و ایثار در بازی های جام جهانی فوتبال در روسیه به جهانیان ارائه شود.

به گزارش برنا به نقل از روابط عمومی استانداری ایلام دکتر حسین کلانتری در نشست با معاون حقوقی، پارلمانی و امور استان های وزارت ورزش و جوانان با اشاره به تعامل وزارت ورزش با استان ایلام و تقدیر از اهتمام این وزارتخانه به استان ابراز داشت: با پیگیری و توجه ویژه استاندار ایلام و مدیریت ورزش کشور اعتبارات خوبی به استان اختصاص داده شده است که با رشد 83 درصدی همراه بوده است.
وی خطاب به دکتر خادم بیان کرد: روحیه مبارزه جویی و تلاش برای به اهتزاز در آوردن پرچم ایران و طنین انداز نمودن سرود جمهوری اسلامی ایران از خصوصیات بارز یک قهرمان است که در ذهن مردم استان ایلام نقش بسته است.
معاون سیاسی استانداری ایلام با اشاره به عنایات رهبری و تلاش های ریاست جمهوری در خصوص برجام بیان کرد: امروزه با وجود گشایش در برخی حوزه ها، شاهد نغض عهد دشمنان و برخی نامهربانی ها در سطح بین الملل هستیم که باعث شده در برخی حوزه ها با رکود مواجه شویم.
وی با بیان اینکه ما محدودیت منابع را می دانیم، اهمیت منابع را حس می کنیم و ظلم های که در اثر تحریم های ناجوانمردانه بوجود آمده را می بینیم گفت: اگر چه دولت تدبیر و امید در توزیع اعتبارات بخوبی عمل کرده اما استان ایلام خیلی بیشتر نیازمند اختصاص اعتبارات است چرا که ظرفیت عظیمی در بین جوانان برای توسعه رشته های ورزشی وجود دارد.
حسین کلانتری ابراز داشت: حادثه زمین فوتبال چوار یک موضوع ملی و بین المللی است که لازم است مدیران کشوری در این زمینه اهتمام ویژه داشته باشند تا بعنوان سمبل مقاومت و ایثار در بازی های جام جهانی فوتبال در روسیه به جهانیان ارائه شود.
وی گفت: در بحث ملی همچنان که فینال جام حذفی در خرمشهر برگزار شد این ظرفیت وجود دارد که برخی بازی ه در ایلام برگزار شود که دو حسن دارد ، از طرفی ما تلاشمان را بیشتر می کنیم تا شرایط میزبانی خوب را فراهم نمائیم و از سویی هم مظلومیت ایلام و ایران در دوران دفاع مقدس در مقیاس جهانی انعکاس می یابد.
معاون سیاسی امنیتی استانداری گفت: در استان ایلام با توجه به مرز مشترک با کشور عراق این ظرفیت وجود دارد که ارتباطات و تعاملات ورزشی دوسویه ایجاد شود که نیازمند کار کارشناسی و حمایت های وزارت ورزش در این حوزه است.
وی با تاکید بر مشارکت مردم در ورزش بیان کرد: توسعه ورزش های بومی محلی، توسعه سمن ها و سازمانهای مردم نهاد و حضور اسپانسر ها در استان می تواند همه ظرفیت های بالقوه استان را بالفعل نماید. 
*نگاه ویژه وزارت ورزش و جوانان به استان های کمتر توسعه
معاون حقوقی، پارلمانی و امور استان های وزارت ورزش و جوانان بر حمایت نهادهای مختلف از ورزش استان ها تاکید کرد و گفت: نگاه ویژه ای به حل مشکلات استان های کمتر توسعه بافته کشور داریم.
معاون وزبر ورزش و جوانان افزود: ایلام یکی از استان های مستعد و پویا در حوزه ورزش است و با وجود کمبود منابع اقتصادی، توانسته است ورزشکاران خوبی در رشته های مختلف از جمله ورزش های انفرادی در بخش قهرمانی تربیت کند.
خادم تاکید کرد: ورزشکاران ایلامی در رشته های مختلف ورزشی موفقیت های خوبی در سطح ملی و بین المللی کسب کرده اند و این استان در المپیک ریو 2 ورزشکار داشت تا نشان دهد با وجود کمبودها، ورزشکاران و مسئولان ورزش با تلاش و همت زیاد به موفقیت دست یافته اند.
وی ادامه داد: یکی از مسائل و مشکلات بزرگی که استان هایی مانند ایلام با آن مواجه هستند نبود حامی مالی و منابع مالی مناسب است از طرفی بودجه و توان مالی ورزش و جوانان نیز محدودیت های زیادی دارد.
خادم اظهار کرد: نگاه وزارت ورزش و جوانان به استان های کمتر برخوردار و کمتر توسعه یافته یک نگاه ویژه است و در تخصیص منابع توجه خاصی به این استان ها داشته است.
وی گفت: اعتبار تخصیص یافته به استان ایلام با حدود 600 هزار نفر جمعیت برابر با اعتبار اختصاص داده شده به یک استان برخوردار با چهار میلیون نفر جمعیت بوده و در تلاشیم این روند کماکان ادامه یابد اگر چه می دانیم با توجه به کمبودهای استان حتی با این تخصیص ها هم نمی توان همه موانع را رفع کرد و به وضع مطلوب رسید اما کاری که از عهده وزارت ساخته می شود، همین است.
معاون وزیر ورزش و جوانان خواستار حمایت سایر نهادها از ورزش استان ایلام شد و یادآور شد: یکی از فرصت های اقتصادی مطلوب در این استان ظرفیت نفت و گاز است و ورزش این استان می تواند از محل 2 درصد درآمدهای نفتی حمایت های قابل توجهی جذب کند لذا از مسئولان مرتبط انتظار داریم مساعدت های بیشتر و بالاتری نسبت به گذشته در این امر داشته باشند.
خادم پس از شنیدن صحبت های نمایندگان ورزش بانوان استان ایلام هم گفت: از مدیرکل ورزش و جوانان استان می خواهم که حداقل یک سالن ورزشی در ایلام را به استفاده بانوان در ساعات شب با هماهنگی حوزه ورزش بانوان انجام دهند تا یک سالن که دارای شرایط و موقعیت مناسبی است انتخاب و مورد استفاده بانوان ورزشکار قرار گیرد.
وی اضافه کرد: با مشکلات و کمبودهای مالی هیات های ورزشی آشنا هستیم اما با تعامل هیات ها با یکدیگر می توان برخی از کمبودها و کاستی ها را جبران کرد.
به گفته وی، برخی از هیات ها می توانند درآمد خوبی داشته و ممکن است منابع مالی خاصی جذب کرده باشند که می توانند بخشی از کاستی های دیگر هیات ها را تامین کنند و تعامل ویژه و مطلوبی با هم داشته باشند.
معاون وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه ورزش موجب همبستگی و وحدت ملی می شود عنوان کرد: یکی از وظایف حاکمیت ایجاد روحیه نشاط ،امید و وحدت در جامعه است که این مهم با ورزش نمود می یابد.
وی بیان کرد: یک مدال و یا یک گل در فوتبال حس امید را به مانند فرهنگ و هنر و در قالب تئاترو موسیقی و غیره در جامعه تقویت می کندومردم را امیدوار می کند با انرژی مثبت روز خود را شروع کنند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز