توسعه شرکت های دانش بنیان یکی از راهبردی ترین برنامه های دولت تدبیر و امید است

۱۳۹۵/۰۷/۲۸ - ۱۳:۵۶:۰۴
کد خبر: ۴۷۱۲۲۸
توسعه شرکت های دانش بنیان یکی از راهبردی ترین برنامه های دولت تدبیر و امید است
توجه به توسعه شرکت های دانش بنیان یکی از راهبردی ترین برنامه های دولت تدبیر و امید در سال 95 است چرا که ثابت شده از این طریق می توان با پرورش ایده ها تولید ثروت کرد و تحولی اساسی در اشتغالزایی بوجود آورد

به گزارش برنا- ایلام  به نقل از روابط عمومی استانداری ایلام، حشمت الله عسگری روز چهارشنبه در آیین افتتاح نخستین مرکز شتاب دهنده حوزه ای سی تی استان ایلام اظهار کرد: یکی از مباحثی که بطور جد از ابتدا مورد تاکید دولت بود و نیز یکی از برنامه های ما در چهار چوب اقتصاد مقاومتی حمایت از ایده های ثروت ساز بوده که با هدف تولید دانش بنیان در استان و توسعه فعالیت های فناورانه که از مولفه های اقتصادی مقاومت است 
وی افزود: جمعیت انسانی که سرمایه های فکری دارند و می توانند به محصول تبدیل شود که هم تولید و هم اشتغال در استان را رونق می بخشند 
دکتر عسگری با بیان اینکه روش های کسب درآمد متنوع شده است و این تناوب بخشی کمک می کند که هم صاحبان ایده و هم کسانیکه در خط تولید هستند این فضا ایجاد شده که به اشتغال جوانان کمک شود، ابراز داشت: مرکز شتاب دهی و نو آوری کیانا یک مرکز شتاب دهنده بخش خصوصی در استان تحت پوشش عده ای از افراد صاحب ایده و تلاش برای تجاری سازی و ثروت آفرینی و توسعه شرکت های دانش بنیان است.
معاون استاندار ایلام تاسیس شرکت های دانش بنیان را راهبردی موثر برای ثروت آفرینی و پرورش ایده های افراد نخبه دانست و یادآور شد: این شرکت ها در کشورهای پیشرفته بخوبی توانسته اند تاثیرگذاری خود را در اقتصاد نشان دهند و در سال های اخیر نیز مسئولان کشور با حرکت در این مسیر تلاش کردند با حمایت از ایده های خلاقانه افراد نخبه بتوانند بخشی از نیاز بازار کسب و کار را تامین کنند.
وی اضافه کرد: ایران در این زمینه در ابتدای راه است و با وجود آنکه تاکنون در کشور حدود 2 هزار و 500 شرکت دانش بنیان به ثبت رسیده ولی آنچنان که باید نتوانسته ایم زمینه تبدیل ایده های افراد شاغل را به ثروت فراهم کنیم.
عسگری ادامه داد: توجه به توسعه شرکت های دانش بنیان یکی از راهبردی ترین برنامه های دولت تدبیر و امید در سال 95 است چرا که ثابت شده از این طریق می توان با پرورش ایده ها تولید ثروت کرد و تحولی اساسی در اشتغالزایی بوجود آورد.
معاون هماهنگی تامور اقتصادی بیان کرد: ثروت آفرینی و کسب درآمد در دنیای امروز بسیار متنوع شده و دیگر نمی توان تنها با سبک و سیاق گذشته که منحصر به فعالیت در بخش دولتی بود، راه را برای حل مشکل بیکاری ادامه داد، باید تلاش کرد تا خروجی شرکت های دانش بنیان به ثروت آفرینی منجر شود.
وی افزود: ایران اسلامی با توجه به جوان بودن جمعیت و در شرایطی که با حجم بالای افراد تحصیل کرده دانشگاهی در رشته های مختلف روبروست با معضل جوانان جویای کار مواجه هست و جذب این افراد در بخش دولتی نیز نه به صرفه است و نه دستگاه های دولتی می توانند تعداد نیروهای خود را افزایش دهند.
معاون استاندار ایلام اضافه کرد: حمایت های ویژه ای در قانون برای کمک به فعالان این عرصه پیش بینی شده ولی بانک های عامل باید در پرداخت تسهیلات مناسب به کارآفرینان همکاری بیشتری داشته باشند.
عسگری گفت: تاکنون در استان ایلام زمینه فعالیت 2 شرکت دانش بنیان فراهم شده که امیدواریم تا پایان امسال این تعداد به 10 برسد ولی خروجی کار این واحدها باید به تولید ثروت و تجاری سازی ایده ها منجر شود.
وی اظهار کرد: کلید واژه های شرکت های دانش بنیان و مراکز شتاب دهنده واژه های جدیدی هستند که تاکنون در بین افراد نخبه نتوانسته اند بخوبی معرفی شوند، راه اندازی پارک های علم و فناوری می تواند در فراهم کردن شرایط کار برای این افراد بسیار تاثیرگذار باشد.
معاون اقتصادی استاندار ایلام با اشاره به وجود افراد تحصیل کرده متعددی در رشته ای تی سی افزود: نخستین استارت آپ در این حوزه آبان ماه برگزار می شود و برنامه ریزی برای راه اندازی پنج استارت آپ دیگر نیز انجام شده است.
مدیر نخستین مرکز شتاب دهنده ایلام (کیانا) نیز در این آیین گفت: این مرکز در تمامی حوزه مرتبط با ای تی سی فعالیت می کند.
جلیل صفربیگی افزود: واحدهای مستقر در این مرکز تا 6 ماه مورد حمایت قرار می گیرند تا ایده های آنها به محصول تبدیل شود.
وی یادآور شد: این مرکز آمادگی دارد تا سقف 200 میلیون ریال از واحدهای متقاضی حمایت مالی کند البته در صورت اجرایی شدن طرح ها 20 درصد ارزش محصول مربوط به این مرکز خواهد بود.

 

نظر شما