تولید ۲۵۰ تن محصول باغی در بخش صالح‌ آباد;

۱۳۹۵/۰۸/۰۷ - ۰۸:۰۵:۲۰
کد خبر: ۴۷۵۰۰۷
تولید ۲۵۰ تن محصول باغی در بخش صالح‌ آباد;
تعداد بهره بردار مستقیم این بخش 220 نفر و غیر مستقیم بیش از 500 نفر در این حوزه مشغول می باشند.

به گزارش برنا-ایلام : رضایی مسئول مرکز خدمات جهاد کشاورزی بخش صالح‌آباد اظهار داشت: بخش صالح آباد دارای بیش از 208 هکتار باغات گرمسیری و نیمه گرمسیری می باشد که از محصولات عمده آن می توان به انگور یاقوتی (38 هکتار) ، خرما(36 هکتار) ، زیتون (25 هکتار) ، انار (15 هکتار) و مرکبات (10 هکتار)اشاره نمود

رضایی افزود; تعداد بهره بردار مستقیم  این بخش 220 نفر و غیر مستقیم بیش از 500 نفر در این حوزه مشغول می باشند.و میزان کلی تولید باغات بالغ بر 250 تن بوده که اکثراً انگور یاقوتی، ارقام مختلف خرما ، انار ، زیتون، مرکبات می باشد . که علاوه بر خود مصرفی در بازارهای محلی ، مرکز استان و استان های همجوار بفروش می رسد.

مسئول مرکز خدمات جهاد کشاورزی بخش صالح آباد عنوان کرد: طی سالهاس اخیر مساعدت و اقداماتی که از سوی دولت و سازمان جهاد کشاورزی برای باغداران منطقه صورت گرفته است.  می توان مواردی همچون تحویل نهال یارانه ای ، احداث و تعمیر ایستگاههای پمپاژ ، برقی نمودن ایستگاه پمپاژ ، تحویل لوله پلی اتیلن ، آبرسانی سیار ، لایروبی انهار، مرمت جاده دسترسی ، تشکیل سایت و انجام دوره های آموزشی ، نظارت و حضور فنی کارشناسان در کنار باغدار نام برد.

رضایی در پایان گفت ;چندین سایت باغبانی جدید بالغ بر 1000 هکتار در مناطق مختلف بخش همچون کن سرخ ، گلم زرد، سه رای جنداله، گربابا ها در دست اقدام  و مطالعه می باشد. که در صورت تکمیل ، تامین اعتبار و ایجاد زیر ساخت مناسب قابل اجرا می باشد. که انشااله چهره منطقه را دگرگون و در راستای معیشت هرچه بهتر اهالی با ایجاد اشتغال و درآمد حاصله از آن حائز اهمیت می باشد.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز