گزارش اظهارات اعضاء کمیته استانی ایلام:

اعضای کمیته استانی مجمع استانداران کشور از راهکارهای توسعه ایلام گفتند

۱۳۹۵/۰۸/۰۸ - ۱۲:۲۱:۱۳
کد خبر: ۴۷۵۲۳۲
اعضای کمیته استانی مجمع استانداران کشور از راهکارهای توسعه ایلام گفتند
در نشست استانداران ایلام، اعضای کمیته استانی مجمع استانداران کشور از راهکارهای توسعه ایلام گفتند.

به گزارش  برنا ایلام، در نشست اعضای کمیته استانی مجمع استانداران کشور، راهکارهای توسعه استان ایلام مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.
در این نشست، طاهری- رئیس مجمع استانداران کشور- ابتدا گزارشی از وضعیت جلسات گذشته مجمع و جلسات استان ارائه نمودند.
وی همچنین به مطالعات پایه ای توسعه استان اشاره و اظهار داشت: باید براساس ظرفیت ها و پتانسیل های موجود، راهکارهای توسعه استان احصاء گردند.
اعلایی از استانداران پیشین استان در این نشست، مقصد توسعه استان را مورد سوال قرار دادند و اینکه در چه مسافتی از توسعه قرار داریم.
وی ابراز داشت: باید قبل از بعد سخت افزاری توسعه، به بعد نرم افزاری آن بپردازیم.
اعلایی به نقش مردم در توسعه اشاره و گفت: نباید توسعه را صرفاً پروژه محور کنیم.
رحمانی- معاون اسبق سیاسی و امنیتی و سرپرست استانداری ایلام- در این نشست در ادامه اظهار داشت: باید توسعه فرهنگی را همزمان با توسعه اقتصادی زیر بنایی و زیر ساختی مورد توجه قرار دهیم تا توسعه بوجود بیاید.
وی اضافه کرد: در زمینه فرهنگی لازم است کار بیشتری در استان ایلام صورت گیرد.
غراوی-استاندار سابق ایلام وعضو کمیته استانی ایلام در ادامه ابراز داشت: به همت مروارید یک ظرفیت خوبی برای توسعه در استان ایجاد شده که هم همکاران بخوبی کار بلد هستند و هم این اراده در استان وجود دارد که به نسبت دوران خودم کارهای ارزشمندی صورت گرفته است.
وی گفت: این فعالیت های تاثیر گذار در استان باعث ایجاد انگیزه و نشاط در مردم می شود که امیدوارم استمرار داشته باشد. 
غراوی بیان کرد: انچه مارا به یک هدف مشخص نزدیکتر می کند وضعیت توسعه استان است که از زمان تصدی مسئولیت در شاخص های مختلف بدونیم چه بودیم و بعد از ترک مسئولیت این شاخص ها را چقدر تکان دادیم و در بخش های مختلف شاخص های استانی را با شاخص های کشوری و حتی جهانی مقایسه کنیم تا ببینیم به کجا رسیدیم.
استاندار سابق ایلام تاکید کرد: انچه مارا به این هدف نزدیک می کند دستیاری به یک سند توسعه است مخازن عمده نفت و گازو منابع اب و خاک یکی از مولفه های اصلی استان برای توسعه است که در استان درآب و خاک در استان بسیار خوب کار شده و شتابان هم دارند کار می کنند. 
غراوی در پایان گفت:اگر چه استان ایلام بخوبی راه خود را پیدا کرده اما در سطح ملی بخوبی به استان توجه نشده است، ازجمله برداشت نفت عراقی ها از مخازن نفت و گاز مشترک که در حال برداشت هستند و ما نتوانستیم کاری را از پیش ببریم.
علی اوسط هاشمی استاندار سیستان و بلو چستان و عضو کمیته استانی ایلام نیز در این نشست با تاکید بر توسعه نه پیشرفت تصریح کرد: تقویت نگاه مالکامه و مسئولانه در جامعه باید مبنای کار قرار گیرد.
وی افزود: ما نیازمند یک توسعه همه جانبه هستیم که بتواند که اهداف مختلف با محوریت انسان را محقق بسازد و ما با این فاصله داریم.
علی اوسط هاشمی عضو کمیته استانی ایلام نیز در ادامه گفت: ایلام با یک فصل نوین و با یک نگاه نو روبرو است، سهم آن در انتن ملی امروز پررنگ شده و این یک فرصت بی بدیل و ارزشمند است که فرصت سازی ها را مورد توجه قرار دهیم و به نحو احسن توسعه نگاه را به توسعه استان تبدیل کنیم.
وی بیان کرد: همواره سخن از پیشرفت کردن کافی نیست و نمی تواند نقش محوری انسان را پوشش دهد، بلکه بیشترباید از توسعه سخن بگوییم ،توسعه در سخن، در رفتار و در نگاه و تغییر نگرشها نسبت به هم، اگر این مهم حاصل نگردد ممکن است سد بزنیم ، راه بسازیم ولی طریقه رانندگی را بلد نباشیم و روزانه شاهد تصادفات و تلفات جاده ای هستیم، پس ما نیازمند یک توسعه همه جانبه هستیم که بتواند که اهداف مختلف با محوریت انسان را محقق بسازد و ما با این فاصله داریم.
علی اوسط هاشمی عضو کمیته استانی ایلام با طرح سوالاتی از جمله اینکه قانون را چگونه نهادینه می کنیم در همین استانها شروع کنیم، شیرینی عدالت را چگونه می توانیم بر کام بنشانیم، نقد را چگونه می توانیم در جامعه وسعت بدهیم، انسجام را چگونه می توانیم در برابر تهدید های نوبشناسیم، تصریح کرد: تهدید امروز تهدید نویی است، فرسایشی است، نمی توانیم دل را محکم کنیم به همین امنیت امروز، ضامن این امنیت امروز ما چگونگی تقویت نگاه مالکامه و مسئولانه در جامعه است که بایداین نگاه (نگاه توسعه محور) را مبنای کار خود قرار دهیم.
وی ادامه داد: ایا مسئول برنامه های ما می تواند این نگاه مسئولانه را در جامعه ما محقق کند، به نظرم باید کمی از پیشرفت بیایم بیرون و به توسعه بپردازیم، وقتی توسعه را مبنا قرار دادیم، محصولاتش متفاوت ، متنوع و سازگار خواهد بود و به نگاه انسانی می نشیند که آن زمان هم پیشرفت هم زایش توسعه است.
اگر بخواهیم به این میزان از معرفت در توسعه برسیم نیازمند زمان هستیم چون فقدان تجربه تاریخی کار جمعی خودش یک ضعف جدی است ، اگر برسیم به تحمل و مدارا آن موقع می شود به این محصولات امید بست.
از این نگاه به مردم ایلام باید یک بهره برداری هایی که جهش در روش توسعه را به همراه داشته باشد به روش انفجاری که اثر آن نمایان شود و این رفاه را ورق بزند.
زاهدی از استانداران پیشین استان ایلام و استاندار کنونی استان کردستان در این نشست گفت: خوشبختانه استان ایلام در مسیر توسعه قرار گرفته است.
وی ابراز داشت: علاوه بر استفاده از ظرفیت های موجود، باید ظرفیت های جدید توسعه ای را در استان ایجاد کنیم.
زاهدی همچنین اضافه کرد: باید از ظرفیت مهران برای توسعه استان استفاده لازم را بعمل آورد.
خردمند- عضو کمیته استانی مجمع استانداران کشور نیز اظهار داشت: به برکت قرار گرفتن در مسیر عتبات عالیات، در تاریخ هزار ساله گذشته ایران، چنین ظرفیتی برای استان ایلام شکل نگرفته است.
وی اضافه کرد: برنامه های توسعه استان باید با محوریت عتبات عالیات باشد.
فرجاد- دومین استاندار استان ایلام در بعد از انقلاب نیز در این نشست اظهار داشت: استان ایلام نسبت به ابتدای انقلاب بسیار تغییر کرده است.
وی گفت: تعداد مدیران بومی در ابتدای انقلاب در استان ایلام اندک شمار بودند، اما خوشبختانه امروز قریب به اتفاق مدیران استان بومی هستند.
فرجاد منطقه دشت عباس را مستعد شرکت کشت و صنعت دانست که باید بهره برداری لازم را از آن به عمل آورد.
وی همچنین ابراز داشت: من اولین کسی بودم که حمله عراق به ایران را پیش بینی نمودم.
محمد حسن اصغر نیا عضو کمیته استانی ایلام نیز در ادامه گفت:برای توسعه استان ایلام نباید به گفتن و رد شدن بسنده کرد بلکه باید از قلم خود استفاده کنید و انچه را که در ذهن دارید را برای توسعه استان بنویسید و ارائه کنید.
وی بر حفظ نیروهای کارآمد در استان تاکید و استان را از نظر نیروی النسانی غنی دانست و بیان کرد: کخه کادر سازی مهم است اما از آن مهمتر حفظ نیروهایی است که پرورش یاافته اند.
نصرت اله تاجیک دیگر عضو کمیته استانی ایلام بیان کرد: رشد الزاما توسعه نیست، برای توسعه باید رویکردی جامع حاکم باشد
وی گفت: انچه در عمل اتفاق می افتد واقعیت است ما باید نگاهمان به توسعه بر اساس واقعیت ها باشد، ظرفیت های خوبی در استان وجود دارد ، اعتماد سازی به شاخص ها یک اصل اساسی است که باید فرهنگ کار و مصرف نیز تقویت شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز