مدیرکل آموزش وپرورش استان ایلام خبرداد:

اجرای طرح وارنیش فلوراید برای دندان های ۵۳ هزار دانش آموز دوره ابتدایی استان ایلام

۱۳۹۵/۰۸/۰۸ - ۱۲:۰۸:۵۵
کد خبر: ۴۷۵۴۹۲
اجرای طرح وارنیش فلوراید برای دندان های ۵۳ هزار دانش آموز دوره ابتدایی استان ایلام
در طرح غربالگری سلامت دهان و دندان هر دانش آموز 2 بار مورد معاینه دهان و درمان قرار گرفته و آموزش های لازم در مورد مراقبت صحیح و اصولی از سلامت دهان و دندان به دانش آموزان، معلمان و مربیان آنها داده می شود.
به گزارش خبرگزاری برنا - ایلام,مدیرکل آموزش وپرورش استان ایلام گفت: 53 هزار دانش آموزدوره ابتدایی استان با اجرای طرح ملی غربالگری سلامت دهان و دندان با عنوان طرح وارنیش فلوراید تحت پوشش طرح سلامت دندان قرار می گیرند.
علی بیرانوند اظهار کرد: با همکاری وزارت بهداشت 90 هزار وارنیش فلوراید (ماده ای برای پیشگیری از پوسیدگی دندان کودکان) به ارزش 2 میلیارد ریال برای دانش آموزان دوره ابتدایی این استان تامین شده است.

وی افزود: طرح وارنیش فلوراید برای دومین سال پیاپی با مشارکت وزارتخانه های بهداشت و آموزش و پرورش همزمان در سراسر کشور در مناطق روستایی، عشایری و شهری این استان و برای دانش آموزان پایه اول تا ششم اجرا می شود.

بیرانوند یادآور شد: وارنیش فلوراید در 2 مرحله انجام می شود که مرحله نخست آن از هفته آخر مهر ماه آغاز شده و تا پایان آذر ماه ادامه دارد و مرحله دوم نیز ابتدای سال آینده و بعد از تعطیلات نوروزی انجام می گیرد.

وی گفت: در طرح غربالگری سلامت دهان و دندان هر دانش آموز 2 بار مورد معاینه دهان و درمان قرار گرفته و آموزش های لازم در مورد مراقبت صحیح و اصولی از سلامت دهان و دندان به دانش آموزان، معلمان و مربیان آنها داده می شود.

در این طرح وضعیت پوسیدگی دندان DMFT (شاخص سلامت دندان) دانش آموزان بررسی می شود و تعداد و میزان دندان های کشیده شده، پر شده و پوسیده کودکان در هر بار غربالگری، از شاخص های تعیین شده برای سنجش سلامت آنها است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز