۲۰۰۰ نفر از کارکنان جمعیت هلال‌احمر، به زائران روز اربعین خدمات‌رسانی خواهند کرد

۱۳۹۵/۰۸/۰۹ - ۱۲:۲۶:۰۱
کد خبر: ۴۷۵۸۰۱
۲۰۰۰ نفر از کارکنان جمعیت هلال‌احمر، به زائران روز اربعین خدمات‌رسانی خواهند کرد
رئیس سازمان جمعیت هلال‌احمر گفت: جمعیت هلال‌احمر در جریان روز اربعین سه مأموریت بر عهده دارد که امداد و نجات و پشتیبانی زائران در داخل کشور و قبل از خروج از مرز، تأمین بهداشت و درمان زائران در خاک عراق و اجرای عملیات درمانی هنگام وقوع بحران احتمالی را شامل می‌شود

به گزارش برنا امیرمحسن ضیایی  در حاشیه مراسم افتتاخ فاز اول و دوم پایگاه پشتیبانی امداد و نجات شمال‌غرب، در جمع خبرنگاران با تأکید بر این‌که فقط یک پایگاه با این ابعاد در شمال‌غرب کشور وجود دارد، اظهار کرد: این پایگاه علاوه بر پشتیبانی حوادث در محدوده استان زنجان، برای استان‌های هم‌جوار و بخشی از استان تهران پشتیبان خواهد بود.

این مسئول در رابطه با راهپیمایی عظیم اربعین حسینی، افزود: جمعیت هلال‌احمر در جریان روز اربعین سه مأموریت بر عهده دارد که امداد و نجات و پشتیبانی زائران در داخل کشور و قبل از خروج از مرز، تأمین بهداشت و درمان زائران در خاک عراق و اجرای عملیات درمانی هنگام وقوع بحران احتمالی را شامل می‌شود.

وی تصریح کرد: همه دستگاه‌هایی که در خاک عراق، خدمات بهداشتی و درمانی ارایه می‌دهند زیر پرچم جمعیت هلال‌احمر است. این خدمات نیز انواع مختلفی دارد که از جمله آن می‌توان تأسیس بیمارستان و درمانگاه، هم‌چنین خدمات دارویی و درمانی ارایه شده به زایران در طول مسیر راهپیمایی را برشمرد.

رییس سازمان جمعیت هلال‌احمر هم‌چنین در رابطه با حضور در یمن، گفت: حضور جمعیت در سایر کشورها باید بر اساس مقررات فدراسیون جهانی صلیب سرخ و هلال‌احمر و درخواست جمعیت ملی میزبان باشدف در واقع جمعیت هلال‌احمر ایران نمی‌تواند بدون هماهنگی و مستقیم وارد عمل شود. کمک‌های ما از جمله کشتی نجات نیز به‌صورت غیرمستقیم به دست هلال‌احمر یمن می‌رسد. علاوه‌بر این، از جمعیت هلال‌احمر یمن درخواست می‌کنیم که نیازهای خود را عنوان کند.

وی خاطرنشان کرد: در طول چند هفته گذشته سعودی‌ها اجازه دادند تا یکی از پروازهای امدادی ایران، مجروحان یمن را جمع‌آوری کند و آن‌ها را تحت پوشش خدمات امدادی خود قرار دهد. ما نیز آمادگی خود را اعلام کرده‌ایم تا این پرواز با نیرو و امکانات امدادی به سمت یمن هدایت شود.

ضیایی، میزان آمادگی نیروهای امدادی برای مقابله با بحران‌های احتمالی را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: مانورهای ساعت صفر به طور مستمر و در فازهای مختلف انجام می‌شود. البته از نظر امکانات امدادی، بین اتفاقات احتمالی و امکانات موجود فاصله زیادی وجود دارد و هلال‌احمر به تنهایی از عهده همه حوادث برنمی‌آید. در طول یک و نیم سال گذشته نیز متأسفانه در معرض کاهش جدی دریافت منابع عمومی قرار گرفته‌ایم و این در میزان آمادگی ما برای مقابله با حوادث احتمالی اختلال ایجاد می‌کند.

وی تصریح کرد: درصددیم که در قالب هماهنگی با سازمان برنامه و بودجه، اعتبارات لازم را دریافت کنیم و میزان آمادگی را افزایش دهیم. در طول سه هفته آینده نیز، همه پایگاه‌ها و شعب جمعیت به تجهیزات نجات روزآمد مجهز خواهد شد.

رئیس سازمان جمعیت هلال‌احمر در ادامه، در رابطه با سهم اختصاص بالگرد به استان‌ها، یادآور شد: هلال‌احمر شخصیتی حقوقی و واحد دارد و تقسیم‌بندی ما نیز به‌صورت استانی نیست. از این‌رو، مجموع امکانات هلال‌احمر خدمت به همه مردم است. البته مقرر است که هر استان حداقل یک فروند بالگرد داشته باشد. هم‌اکنون نیز 23 فروند در سطح کشور وجود دارد و در طول شش ماه دوم سال سه بالگرد دیگر به این تعداد اضافه خواهد شد. جمعیت نیز معتقد است که با 26 بالگرد می‌تواند همه کشور را پوشش داد.

این مسئول خاطرنشان کرد: با تأسیس امداد هوایی استان زنجان در همین محل، یک فروند بالگرد تحویل داده خواهد شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز