شنبه زاده:

اقدامات اداره کل میراث فرهنگی ایلام جهت استقبال از زائران اربعین حسینی

۱۳۹۵/۰۸/۱۸ - ۱۳:۴۶:۰۸
کد خبر: ۴۸۰۱۱۴
اقدامات اداره کل میراث فرهنگی ایلام جهت استقبال از زائران اربعین حسینی
100 غرفه مختص موکب های خیران از پل زائر مهران تا پایانه مرزی در دست ساخت است که پس از تکمیل به منظور ارائه خدمات به زائران به خیران واگذار می شود.

به گزارش  خبرگزاری برنا --ایلام عبدالمالک شنبه زاده  مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ایلام اظهار داشت: 2 نمایشگاه سراسری صنایع دستی و سوغات محلی استان های کشور همزمان با ایام اربعین حسینی در این استان برگزار می شود.

 وی افزود: این 2 نمایشگاه با حضور استان های مختلف کشور از 20 آبان تا سوم آذر ماه در شهرستان های ایلام و مهران دایر و سوغات استان ها در آنها عرضه می شود.و در کنار برپایی این نمایشگاه ها، غرفه‌های مختلف نوحه‌ سرایی نیز برپا خواهد شد و ایستگاه‌های صلواتی باپخش نذورات نیز فعالیت خود را انجام می‌دهند.

شنبه زاده با اشاره به عضویت اداره کل میراث فرهنگی در سه کمیته اسکان و اعزام، پشتیبانی و فرهنگی و مشارکت های مردمی ستاد اربعین استان ایلام اضافه کرد: 100 غرفه مختص موکب های خیران از پل زائر مهران تا پایانه مرزی در دست ساخت است که پس از تکمیل به منظور ارائه خدمات به زائران به خیران واگذار می شود.

وی یادآور شد: علاوه بر این در ورودی شهرستان های ایلام، مهران، دهلران و چرداول غرفه پذیرایی و همچنین راهنمایی زوار اربعین دایر شده است و در ایام اربعین 200 هزار نسخه از نقشه ایلام - کربلا - نجف نیز میان زائران توزیع می شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایلام گفت: فعالیت کمیته نظارت بر واحدهای اقامتی و پذیرایی به مناسبت اربعین حسینی آغاز شده و گشت مشترک میراث فرهنگی، صنعت، معدن و تجارت، تعزیرات حکومتی، اداره اماکن نیروی انتظامی و دانشگاه علوم پزشکی به منظور بازدید مستمر و مداوم از تمامی تاسیسات گردشگری اعم از هتل، مهمانپذیر، مجتمع های بین راهی و سرویس های بهداشتی انجام می شود.

مرز مهران بدلیل نزدیکی به عتبات عالیات و کربلای معلی بسیار مورد توجه زائران قرار دارد و بیشترین حجم تردد زوار از این مرز انجام می شود.

تردد زائران 17 استان کشور از مرز بین المللی مهران برای اربعین امسال برنامه ریزی شده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز