دلپیشه:

استقرارگروه های فوریت پزشکی در ۵۵ نقطه استان ایلام

۱۳۹۵/۰۸/۱۹ - ۱۳:۳۶:۲۳
کد خبر: ۴۸۰۶۲۷
استقرارگروه های فوریت پزشکی در ۵۵ نقطه استان ایلام
در این پایگاه های ثابت و سیار 480 نفر نیروی انسانی شامل تکنسین، کمک پزشک و راننده حضور دارند تا در مواقع ضروری اقدام به ارائه خدمات درمانی رایگاه به زائران اربعین حسینی کنند.

به گزارش خبرگزاری برنا __ایلام رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: گروه های مرکز فوریت های پزشکی (اورژانس) این دانشگاه برای تامین سلامت و ارائه خدمات درمانی به زائران اربعین حسینی در 55 نقطه از جاده های ارتباطی استان ایلام تا مرز مهران مستقر می شوند.

وی افزود: کادر فوریت های پزشکی برای ارائه خدمات اورژانسی بهتر در این مناطق، 130 دستگاه آمبولانس سبک، 11 دستگاه اتوبوس آمبولانس، 2 فروند بالگرد و 10 دستگاه موتورلانس در اختیار دارند.

دکتر دل پیشه تاکید کرد: در این پایگاه های ثابت و سیار 480 نفر نیروی انسانی شامل تکنسین، کمک پزشک و راننده حضور دارند تا در مواقع ضروری اقدام به ارائه خدمات درمانی رایگاه به زائران اربعین حسینی کنند.

وی یادآور شد: امیدواریم با زمانبندی در نظر گرفته شده و فاصله بندی بین این پایگاه ها خدمات رسانی به حوادث در سریعترین زمان و توسط نزدیک ترین مرکز درمانی اورژانس به مصدومان احتمالی حوادث و سوانح ارائه شود و در صورت نیاز از بالگرد برای انتقال مصدومان به مراکز درمانی استفاده خواهد شد.

دکتر دل پیشه تفاوت عملکرد فوریت های پزشکی در اربعین امسال با سال گذشته را برقراری ارتباط با کیفیت بالا بین پایگاه های امدادی دانست و افزود: به همین منظور یک شبکه بی سیم قوی با اعتبار پنج میلیارد ریال خریداری و در اختیار پایگاه ها قرار گرفته تا در صورت قطع شبکه تلفن و یا حضور در نقاط کور با یکدیگر ارتباط بر قرار کنند.

وی اضافه کرد: یگان های فوریت های پزشکی استان ایلام با پراکنش از شهر شباب واقع در شهرستان چرداول از یک سمت و شهر ایوان از سمت دیگر تا پایانه مرزی مهران مستقر و آماده ارائه خدمات درمانی به زائران و تامین سلامت آنها هستند.

گفتنی است سال گذشته در ایام منتهی به اربعین حسینی نزدیک به یک میلیون و 500 هزار زائر سوگوار ایرانی و خارجی برای شرکت در راهپیمایی اربعین از طریق مرز رسمی و بین المللی مهران تردد کردند و انتظار می رود در اربعین امسال شمار ورودی و خروجی زائران سوگوار برای شرکت در آیین راهپیمایی اربعین از راه مرز مهران به حدود 2 میلیون نفر برسد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز