تقدیر خانواده های شهدای زمین فوتبال چوار از مدیر کل ورزش و جوانان استان ایلام

۱۳۹۵/۰۹/۰۷ - ۱۴:۰۸:۱۳
کد خبر: ۴۸۷۳۲۰
تقدیر خانواده های شهدای زمین فوتبال چوار از مدیر کل ورزش و جوانان استان ایلام
بهروز حیدزاده در نشست با اعضای هیئت امنای باشگاه فرهنگی ورزشی چوار گفت : فاز اول پروژه مجموعه ورزشی چوار که یادگار شهدای ورزشکار است انجام شده است و رایزنی های لازم برای تأمین اعتبار فاز دوم نیز صورت گرفته است

به گزارش برنا ایلام- مدیر عامل باشگاه فرهنگی ورزشی چوار 65 هم با تقدیر از تلاشهای مدیرکل ورزش و جوانان بیان کرد : این باشگاه به معنای واقعی کلمه فرهنگی است و از طریق ورزش فرهنگ ایثار و شهادت را ترویج خواهیم داد .

حیدرزاده : هیچگاه صرفا به دید یک پروژه ورزشی به مجموعه ورزشی چوار نگاه نشده است . قداست اینجا بسیاربالاتر است
به گزارش روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان استان ایلام؛ بهروز حیدرزاده در نشست با اعضای هیئت امنای باشگاه فرهنگی ورزشی چوار 65 گرامیداشت یاد و خاطره شهدای ورزشکار را یک وظیفه ملی و همگانی دانست و بر تلاش برای ترویج فرهنگ شهادت تاکید کرد..
مدیر کل ورزش و جوانان استان ایلام گفت : مجموعه ورزشی چوار یادگار به جا مانده از شهدای عزیزی است که 23 بهمن 1365 در وسط بازی فوتبال از زمین خاکی به سمت افلاک پرواز کردند و بهره برداری از این زمین بیش از ورزش از لحاظ فرهنگی برای جامعه ما مهم و تاثیر گذار است
وی افزود : هیچگاه صرفا به دید یک پروژه ورزشی به مجموعه ورزشی چوار نگاه نشده است و قداست این مکان بسیار بالاتر از یک مکان ورزشی معمولی است و انصاف هم این است به عنوان یک مکان ورزشی مقدس مورد توجه همه قرار گیرد .
حیدرزاده بیان کرد : با تلاش ها و پیگیری های صورت گرفته و علیرغم مشکلات و ناملایمات فراوانی که بر سر راه وجود داشت، فاز اول پروژه زمین فوتبال چوار به اتمام رسیده است . سعی ما بر این بود که حداقل بتوانیم زمین چمن را راه اندای کنیم که با همکاری دولت این اقدام انجام شد و خوشبختانه چمن بکاررفته در این مجموعه به لحاظ کیفیت از عالی ترین چمن های موجود است ، علاوه بر آن کارهای مربوط به رختکن و سرویس های بهداشتی و فضای اداری هم به اتمام رسیده است
وی گفت : برای فاز دوم مجموعه رایزنی ها و پیگیری های متعددی صورت گرفته است و با تأمین اعتبار این مرحله سکوهای تماشاچیان، جابجایی تمثال مطهر شهدا به روبروی جایگاه و سکوها، محوطه سازی و دیوار کشی و سایر امور باقیمانده انجام خواهد شد .
حیدرزاده به یادواره شهدای زمین فوتبال چوار نیز اشاره کرد و گفت : در نظر است امسال یادواره به شکل متفاوت از سالهای گذشته برگزار شود و به سمت برگزاری مسابقات ورزشی از جمله فوتبال که در داخل همین مجموعه برگزار خواهد شد حرکت خواهیم کرد .
دکتر حجت الله هاشمی بیگی مدیرعامل باشگاه فرهنگی ورزشی چوار 65 به نمایندگی از باشگاه و خانواده شهدای واقعه 23 بهمن از اقدامات انجام شده تقدیر کرد و گفت : به نیابت از خانواده های معظم شهدای زمین فوتبال مراتب تقدیر و تشکر خود را از مدیر کل محترم ورزش و جوانان استان به خاطر پیگیری امور مربوط به مجموعه ورزشی و موزه شهدای ورزشکار و تکریم شهدای ورزشکار اعلام می دارم و برای ایشان توفیق الهی و موفقیت روز افزون را آرزومندم .
وی افزود : برنامه های مختلفی به مناسبت گرامیداشت شهدای زمیین فوتبال چوار برگزار شد که از جمله آن میتوان به برگزاری دو بازی در سطح ملی بین تیم های مطرح کشور اشاره کرد ، برای سال جاری نیز رایزنی های مختلفی با باشگاه پرسپولیس انجام شده است و در صورت مساعد بودن شرایط یک بازی دوستانه بین این تیم و تیم پیشکوستان باشگاه چوار 65 در مجموعه ورزشی چوار انجام خواهد شد .
هاشمی بیگی ادامه داد : علاوه بر آن پیشکسوتان ایلام یک بازی دوستانه در تهران با یکی از تیم های استقلال یا پیروزی خواهند داشت البته این بازی هنوز قطعی نشده است و رایزنی ها برای انجام شدن آن کماکان ادامه دارد.
مدیرعامل باشگاه فرهنگی ورزشی چوار 65 گفت : این باشگاه به معنای واقعی کلمه فرهنگی است و اولویت اصلی ما فعالیت های فرهنگی است ، در واقع ما می خواهیم از طریق ورزش فرهنگ را ترویج دهیم و مروج فرهنگ ایثار و شهادت باشیم .
وی اظهار کرد : تلاقی زیبایی میان سالروز پیروزی انقلاب اسلامی و سالروز واقعه زمین فوتبال چوار وجود دارد، در روز 22 بهمن انقلاب اسلامی به پیروزی می رسد و یک روز پس از گرامیداشت این روز در دوران هشت سال دفاع مقدس، واقعه ناگوار زمین فوتبال چوار رخ میدهد و 15 ورزشکار ما در وسط بازی اسمانی می شوند . شاید این رخداد میخواهید این موضوع رو به همه ایران یاداور شود که راه حفظ انقلاب از شهادت می گذرد و باید خون داد تا از اسلام و ایران دفاع کرد .
هاشم بیگی نام پیشهادی باشگاه برای مجموعه فرهنگی ورزشی چوار را اعلام کرد و گفت : پیشنهاد ما این است که عنوان « مجموعه فرهنگی ورزشی شهدای 23 بهمن » برای ای مجموعه ورزشی مورد بررسی و در صورت صلاحدید مراجع قانونی انتخاب گردد. .
مهرداد جنگلی معاون امور ورزش اداره کل ورزش و جوانان در خصوص بهره بردای و نگهداری مجموعه ورزشی چوار گفت : با توجه به قوانین موجود و سیاستهای وزارت ورزش و جوانان، این مجموعه ورزشی می تواند در قالب ماده 27 که واگذاری اماکن نیمه کاره ورزشی به بخش غیردولتی برای تکمیل و تجهیز است به باشگاه فرهنگی ورزشی چوار 65 یا هر متقاضی واجد شرایط دیگر واگذار شود که در صورت تحقق این امر علاوه بر تسریع در عملیات عمرانی ، زمان بهره برداری از پروژه نیز کوتاه تر خواهد شد.
وی گفت : دولت از واگذاری پروژه ها از طریق ماده 27 حمایت می کند و در صورت عدم امکان این امر برای پروژه مجموعه ورزشی چوار باید پس از تکمیل از طریق ماده 88 که موضوع ان واگذاری بهره برداری سالانه از اماکن ورزشی است ، به باشگاه یا بخش خصوصی دیگر واگذار شود که باشگاه فرهنگی ورزشی چوار 65 در این مرحله نیز می تواند متقاضی بهره برداری از مجموعه باشد .

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز