مراقب فرزندانتان باشید

۱۳۹۸/۱۰/۳۰ - ۱۰:۴۷:۳۲
کد خبر: ۴۸۸۴۴۴
مراقب فرزندانتان باشید
معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش‌وپرورش استان ایلام گفت: برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی دانش آموزان، اولیاء و مدارس برنامه‌های خاص و متنوعی در دستور کار باید داشته باشند.

به گزارش  برنا  ایلام،  ملیحه اسلامی  در جلسه کمیته پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و اعتیاد استان اظهار کرد: پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و اعتیاد به معنی به‌کارگیری شیوه‌ها و اقداماتی است که بتواند آگاهی دانش آموزان و دیگر افراد جامعه را نسبت به پیامدها و مضرات ابتلا به اعتیاد بالابرده و احتمال گرایش آنان را کاهش داده و از سوءمصرف مواد و دیگر آسیب‌های اجتماعی جلوگیری کرد.

وی افزود: تشکل‌های دانش‌آموزی در عرصه پیشگیری از اعتیاد می‌توانند به‌عنوان یاور مراقب، سهم بسزایی در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در مدارس ایفا کند.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت آموزش‌وپرورش استان ایلام ادامه داد: ازآنجاکه آسیب‌های اجتماعی به اشکال مختلف در جامعه خودنمایی می‌کنند و هرروز به طریقی خود را نمایان می‌کنند وظیفه همه متصدیان دستگاه‌ها و نهادها بوده که آسیب‌ها را رصد کرده و برای هر آسیب برنامه‌ای خاص داشته باشند که در این راستا آموزش‌وپرورش استان طرح‌های پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، که در قالب تفاهم‌نامه با ستاد مبارزه با مواد مخدر منعقدشده است برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی دانش آموزان، اولیاء و کارکنان برنامه‌های خاص و متنوعی در دستور کار دارد.

وی آگاه‌سازی و توانمندسازی دانش‌آموزان در خصوص رفتارهای پرخطر و پیشگیری سوءمصرف مواد مخدر را از مهم‌ترین اهداف  و رسالت‌های آموزش‌وپرورش استان دانست و گفت: با برنامه‌ریزی‌هایی که در حوزه مراقبت و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی آموزش‌وپرورش استان صورت گرفته امیدواریم بتوانیم در این راستا راهگشا بوده و این مهم را به سرمنزل مقصود برسانیم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز