مدیرعامل بانک قوامین کشور با استاندار ایلام دیدار کرد

۱۳۹۵/۰۹/۲۳ - ۱۵:۰۷:۰۲
کد خبر: ۴۹۳۴۱۴
مدیرعامل بانک قوامین کشور با استاندار ایلام دیدار کرد
ما بیش از آنکه گرفتار تحریم و مراودات بین المللی باشیم، گرفتار نا هماهنگی های داخلی هستیم که به مناسبات بین المللی ربطی ندارد، منصفانه نیست به توافقات بین المللی ربط دهیم.

به گزارش برنا- ایلام- محمدرضا مروارید در این دیدار با اشاره به محدودیت منابع ارزی و تسهیلات نظام بانکی گفت:‌ نظام بانکی کشور با تنگناهای مالی مواجه است و حجم عظیم دارایی‌های منجمد بانک‌ها باعث شده امکان ارائه خدمات مطلوب از آن‌ها سلب شود.
وی با اشاره به مصاحبه رئیس کل بانک مرکزی با تلویزیون های خارجی که دستاورد های اقتصادی برجام را "تقریبا هیچ" عنوان کرده بود، گفت: این سخنان مصرف خارجی دارند و هدف از بیان آنها ترغیب بانکهای خارجی برای سرمایه گذاری در ایران است اما متاسفانه برخی با برداشت اشتباه سعی در بی اهمیت جلوه دادن مبادلات بانکی ایران و جهان در فضای پسابرجام هستند.
استاندار ایلام، ورود محتاطانه بانک های خارجی به ایران را ناشی از عدم شناخت کافی آنها دانست و افزود: با گشایش های جدید مالی، مجدد شاهد شکل گیری سیستم سرمایه گذاری خارجی در ایران هستیم و زمانی تاثیرات مثبت این موضوع پدیدار میشود که آنها با این سیستم آشنا شوند.
محمدرضا مروارید، موقعیت کنونی ایلام را بسیار با اهمیت عنوان کرد و گفت: با گشایش مرزهای استان به سمت کشور عراق، شاهد گشوده شدن مسیرهایی برای رونق تولید و توسعه صادرات هستیم که با توجه به نیازهای روز افزون طرف مقابل، این یک مزیت ویژه برای سرمایه گذاری در استان است. 
وی، منابع غنی نفت و گاز، امنیت بالا، صنعت گردشگری، کشاورزی و... را از مهمترین ویژگی هایی دانست که نیازمند توجه هستند و خاطرنشان کرد: زمینه های زیادی برای سرمایه گذاری در استان ایلام فراهم است.
مدیر عامل بانک قوامین کشور نیز در این دیدار با بیان اینکه طولانی بودن تحریم ها پیکره اقتصادی ما را ناتوان کرد، اظهار داشت: تحریم یک دیوار نیست که با برداشتن آنها دری به توسعه و سرمایه گذاری در کشور باز شود، ما نباید انتظار داشته باشیم این پیکره بی رمق یکباره به اوج برسد، باید با استفاده از تمام توان خود و گذر زمان این مسیر را طی کنیم تا زیرساخت های توسعه ای کشور فراهم ایند.
محمدحسن تقی نتاج ملکشاه گفت: ما بیش از آنکه گرفتار تحریم و مراودات بین المللی باشیم، گرفتار نا هماهنگی های داخلی هستیم که به مناسبات بین المللی ربطی ندارد، منصفانه نیست به توافقات بین المللی ربط دهیم. 
وی هدف از سفر به استان ایلام را بررسی فرصت های سرمایه گذاری در استان عنوان کرد و گفت: ما در تلاشیم منابعی که در استان جذب می شوند را صرف توسعه همان استان کنیم و در صورت نیاز برخی منابع در اختیار را هم به مناطق محروم اختصاص می دهیم.

 

نظر شما