مدیرکل آموزش وپرورش استان ایلام:

قصه گویی راهی برای انتقال مبانی آموزشی از نسلی به نسل دیگر است

۱۳۹۵/۱۰/۰۱ - ۱۴:۵۲:۰۴
کد خبر: ۴۹۶۶۳۹
قصه گویی راهی برای انتقال مبانی آموزشی از نسلی به نسل دیگر است
میل ذاتی کودک به شنیدن قصه موجب شده است تا قصه گویی به عنوان یکی از روش های آموزشی و تربیتی در طول اعصار مورد توجه باشدوکودک در داستان مایه ی زندگی خود را می یابد و خصوصیات رفتاری افراد را درک می کند
به گزارش برنا-ایلام مدیرکل آموزش وپرورش استان ایلام اظهار داشت:داستان و قصه نقش بسیار مهمی در تکوین شخصیت کودک دارد و از طریق قصه ها و داستان های خوب کودک به بسیاری از ارزش های اخلاقی پی می برد. پایداری، شجاعت، نوع دوستی، امیدواری و... ارزش هایی هستند که هسته ی مرکزی بسیاری از قصه ها و داستان ها را تشکیل می دهند.

وی افزود:کودک در نظام تعلیم و تربیت جدید انسانی فعال و پویا است که حق انتخاب دارد. او با تجارب متفاوتی روبه روست و یکی از کارهایی که کودک در نظام های آموزشی امروزه با آن روبه روست شنیدن، نوشتن و باز گفتن است. در ذهن کودک میلیون ها جرقه وجود دارد که هر کدام می تواند زمینه ی بروز و ظهور استعدادهای تازه را فراهم کند.

 بیرانوند در ادامه گفت:میل ذاتی کودک به شنیدن قصه موجب شده است تا قصه گویی به عنوان یکی از روش های آموزشی و تربیتی در طول اعصار مورد توجه باشدوکودک در داستان مایه ی زندگی خود را می یابد و خصوصیات رفتاری افراد را درک می کند.

 ایشان بیان داشت داستان ها منعکس کننده ی نگاه انسان به جهان هستی و محیط پیرامون اوست و به همین دلیل قصه گویی راهی برای انتقال مبانی آموزشی از نسلی به نسل دیگر است.

بیرانوند از جمله اهداف قصه در آموزش و پرورش دوره ی ابتدایی را کمک به پرورش قدرت بیان و عواطف و افکار کودکان ، تقویت و پرورش نیروی تخیل در کودکان ،تحریک قوه ی ابتکار و ابداع در کودکان ،ایجاد عشق و علاقه به ادبیات در کودکان ،رشد اعتماد به نفس کودک و علاقمند ساختن او به آزادی و عدالت اجتماعی ،برآوردن نیازهای عاطفی کودک و آماده ساختن او برای دریافت پیام های اخلاقی و انسانی و شهروندی بیان کردند

 

نظر شما