معاون فرهنگی و امور جوانان استان ایلام :

ایلام یکی از استانهای دارای کمترین واقعه طلاق در کشور است

۱۳۹۵/۱۰/۱۶ - ۱۳:۲۶:۲۸
کد خبر: ۵۰۲۴۶۹
میانگین طول زندگی مشترک در بین زوجین ایلامی که از هم جدا می شوند کمتر از میانگین کشوری است و سن طلاق در ایلام هم پایین تر از میانگین سن طلاق در کشور است . سن ازدواج دختران و پسران ایلامی بالاتر از میانگین کشور است

به گزارش برنا- ایلام ؛ محمدرضا تردست در نشست هم‌اندیشی با رؤسای ادارات ورزش و جوانان شهرستان‌ها و دبیران سازمان‌های مردم‌نهاد جوانان فعال در حوزه ازدواج و خانواده که با حضور مدیرکل دفتر ازدواج و تعالی خانواده وزارت ورزش و جوانان در محل سالن جلسات فرهنگسرای جوان شهر ایلام برگزار شد، گفت : در حال حاضر استان ایلام بعد از استانهای سیستان و بلوچستان و چهارمحال و بختیاری جزء یکی از سه استان کشور با کمترین واقعه طلاق است.

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره ورزش و امور جوانان ایلام گفت: میانگین سن ازدواج در بین جوانان استان برای آقایان 28 سال و 4 ماه و برای خانم‌ها 24 سال و 3 ماه است که این نسبت میانگین در کشور برای آقایان 27 سال و 9 ماه و خانم‌ها 23 سال و 3 ماه است.

وی افزود: میانگین سن طلاق مردان در ایلام 33 سال و سن طلاق برای خانم‌ها به صورت میانگین 28 سال گزارش شده است که میانگین کشوری برای آقایان 34 سال و 6 ماه و برای خانم‌ها 30 سال است.

تردست ادامه داد: بر اساس پژوهش صورت گرفته شده ، گرچه جزو سه استان کمتر طلاق کشور هستیم ولی با توجه به اینکه بسیاری از طلاق ها در ایلام در طول چهار سال اول زندگی مشترک رخ می دهد ، متاسفانه در میانگین دوره زندگی مشترک به نسبت میانگین کشوری در حد بالایی هستیم ، به صورتی که میانگین طول مدت زندگی مشترک در کشور هشت سال و 3 ماه برآورد شده که این میانگین در استان ایلام متاسفانه 5 سال و 8 ماه ثبت شده و این گزارش نشان دهنده این روند تغییرات در حوزه ازدواج و طلاق استان است.

وی تصریح کرد: دبیران ستاد ساماندهی در سطح شهرستان‌ها بیش از 8 جلسه با موضوع ازدواج و طلاق در سطح 10 شهرستان استان ایلام با حضور و به ریاست فرمانداران برگزار شده که این نشان دهنده اهتمام شهرستان‌ها و دبیران ستاد ساماندهی شهرستان موضوع ازدواج و طلاق است.

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره ورزش و امور جوانان ایلام گفت: در سال جاری از 4 جلسه ستاد استان 2 جلسه با موضوع ازدواج و طلاق به ریاست استاندار ایلام برگزار شده که این امر اتفاق مثبتی تلقی می شود و این جلسات مباحث مهمی عنوان و مصوبه خوبی هم داشت که یکی از آنها ما را ملزم کرد که با 7 مدیر عامل بانک کشور مکاتباتی را در خصوص ابلاغ اعتبار لازم به منظور تسهیل در امر پرداخت تسهیلات ازدواج انجام دهیم.

وی ادامه داد: بیش از 8 هزار نفر از جوانان استان ایلام در صف وام ازدواج بودند که با پیگیری‌های صورت گرفته تعدادی از آنها پرداخت شد و در حال حاضر روند پرداخت تسهیلات به نسبت گذشته بهتر و روان تر شده است .

 
 

 

نظر شما