محمدرضا مروارید:

احزاب در مسیر تحقق منافع ملی فعالیت کنند

۱۳۹۵/۱۰/۱۹ - ۱۵:۱۲:۳۱
کد خبر: ۵۰۳۶۲۶
احزاب در مسیر تحقق منافع ملی فعالیت کنند
استاندار ایلام در نشست با رؤسای شعب و دبیران احزاب استان خواستار فعالیت احزاب در مسیر تحقق منافع ملی شد.

به گزارش  برنا  ایلام، محمدرضا مروارید در نشست با رؤسای شعب و دبیران احزاب استان، به سابقه کار تشکیلاتی اشاره و اظهار داشت: فعالیت حزبی از ابتدای حیات بشری وجود داشته است، اما این فعالیت به شکل سیستماتیک امروزی، به 200 سال اخیر برمی گردد.

وی گفت: مبنای کار حزبی، تحقق اهداف تعیین شده است، ولو اینکه قدرت را نیز در دست نداشته باشند.
استاندار ایلام به موضوع اهمیت کار تشکیلاتی اشاره و گفت: در تاریخ تحزب ایران، نهادهایی وجود داشته اند که در قالب حزب فعالیت نکرده اند، اما قوی تر از حزب کار کرده و بر روی رفتار مسؤلین تأثیرگذار بوده اند.
وی به زمینه کار حزبی در ایران اشاره و ابراز داشت: قبل از انقلاب باتوجه به نگاه بسته رژیم، مشکلاتی زیادی سد راه فعالیت حزبی بود، اما بعد از انقلاب، بسیاری از مقامات و مسؤلین ارشد به تحزب اعتقاد داشتند.
مروارید در این زمینه اضافه کرد: خوشبختانه در ایران، فعالیت حزبی به خوبی در حال نهادینه شدن است.
استاندار ایلام در بخشی دیگر از اظهارات خود گفت: مردم سالاری شکل گرفته در ایران، مردم سالاری دینی است و در این نوع از مردم سالاری، رعایت اخلاق اسلامی، در فعالیت سیاسی بسیار حائز اهمیت است و فعالین سیاسی باید در زمینه کار حزبی و سیاسی از آستانه تحمل بالایی برخوردار باشند. 
وی به لزوم پرهیز از کارهای صرف سیاسی و توجه به امورات فرهنگی، اجتماعی و زیست محیطی اشاره و ابراز داشت: احزاب باید برای رفع مشکلات و دستیابی به توسعه در تمام ابعاد برنامه داشته باشند.
مروارید تشکیل خانه احزاب را بسیار حائز اهمیت برشمرد و گفت: تشکیل خانه احزاب باعث نزدیک شدن احزاب به یکدیگر و حرکت آنها در جهت تحقق منافع ملی است.
وی به موضوع برجام نیز اشاره و گفت: برجام یک موضوع ملی است و همه ما در این خصوص باید یکصدا باشیم و با فصل الخطاب قرار دادن فرمایشات مقام معظم رهبری در این راستا حرکت کنیم و به اختلافات دامن نزنیم.
استاندار ایلام به اهمیت فعالیت احزاب در مشارکت بالای مردم در انتخابات اشاره و اظهار داشت: خواست مقام معظم رهبری در خصوص انتخابات، مشارکت بالای مردم است و فعالیت احزاب در این زمینه بسیار حائز اهمیت است.
وی همچنین در خصوص نقش احزاب در توسعه استان ابراز داشت: احزاب برای توسعه همه جانبه استان برنامه داشته باشند و همه در راستای نیل به توسعه در استان یک صدا و یکدل باشند.
معاون سیاسی و امنیتی استانداری ایلام نیز در این نشست به پیگیری خانه احزاب در استان اشاره و اظهار داشت: پیگیری های خوبی در راستای تشکیل خانه احزاب در استان صورت گرفته است و انشاء الله در آینده نزدیک شاهد تشکیل این خانه در استان خواهیم بود.
وی در این زمینه اضافه کرد:با تشکیل خانه احزاب، تعامل سازنده ای بین احزاب شکل خواهد گرفت و کلیه احزاب با تعامل و هم فکری در جهت توسعه استان فعالیت خواهند کرد.
کلانتری به لزوم فعالیت تشکیلاتی در کار حزبی اشاره و ابراز داشت: در نظام های مردم سالار، بدون فعالیت احزاب، کار سیاسی امکان پذیر نیست.
وی به لزوم رعایت اخلاق در فعالیت سیاسی اشاره و اظهار داشت: فعالیت سیاسی بدون رعایت اخلاق، سیاسی کاری است و این امر با کار سیاسی بسیار متفاوت است.
معاون سیاسی و امنیتی استانداری ایلام در خصوص گسترش فعالیت حزبی در دولت تدبیر و امید گفت: احزابی که در این دولت مجوز رسمی گرفته اند، با تمام احزاب دارای مجوز گذشته برابری می کند.
گراوند- مدیرکل دفتر سیاسی و انتخابات استانداری- نیز در این دیدار خواستار همکاری احزاب در راستای تشکیل خانه احزاب در استان شد.
لازم به ذکر است تسریع در تشکیل خانه احزاب، تعامل و هم فکری بین احزاب در راستای توسعه استان، لزوم تقویت کار تشکیلاتی، استقبال از نقد سازنده و برنامه محوری و تربیت کادر در احزاب از محورهای اصلی صحبت های رؤسا و دبیران شعب احزاب در نشست بود. 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز