حضور گسترده مردم استان ایلام در آیین های گرامیداشت ارتحال آیت الله هاشمی رفسنجانی

۱۳۹۵/۱۰/۲۲ - ۱۴:۰۳:۵۲
کد خبر: ۵۰۴۸۱۶
حضور گسترده مردم استان ایلام در آیین های گرامیداشت ارتحال آیت الله هاشمی رفسنجانی
مردم شهرستان های مختلف استان ایلام روز چهارشنبه با حضور در آیین های گرامیداشت ارتحال آیت الله هاشمی رفسنجانی یاد این یار دیرین امام و انقلاب را گرامی داشتند.

به گزارش برنا-ایلام-، معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی استان ایلام در جمع مردم دهلران گفت: هاشمی رفسنجانی کوه صبر در مقابل موافقان و مخالفان بود، هاشمی در دوران حیات خود ثابت کرد که عالمی بزرگ و با وسعت درونی زیاد بود که قدرت هضم حرف موافقان و مخالفان را داشت و این را ثابت کرد.

حجت الاسلام حشمت اله رستمی با اشاره به اینکه خداوند به مردان بزرگ سعه صدر می دهد، افزود: این مرد بزرگ در مقابل خوشی و ناخوشی ها کوه صبر بود و در مقابل تخریب کنندگان و سرزنش کنندگان واکنش احساسی نداشت چون هدفش حفظ و تقویت انقلاب، اسلام و نظام بود، همان چیزی که از پیامبر(ص) آموخته بود.
معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی استان هاشمی را یکی از 20 شخصیت معاصر دانست و افزود:امروز سران کشورها هم به مناسبت درگذشت این مرد بزرگ پیام تسلیت داند و ابراز همدردی کردند.
وی به زحمات و تلاش ها و تحمل سختی ها توسط این شخصیت بزرگ برای اسلام و انقلاب اشاره و گفت: اگر تاریخ را از صدر اسلام تاکنون مطالعه کنیم می بینیم که در راس هر انقلابی چه آن انقلاب دینی باشد و چه غیردینی فردی با هوش و درایت و ضریب نفوذ معنوی وجود دارد و در انقلاب های دینی این مهم پررنگ تر است.
رستمی گفت: در انقلاب اسلامی نیز زمانی که آیت الله هاشمی رفسنجانی در دروس حوزوی مجتهدی به نام امام خمینی(ره) حضور یافت و به کسب علم پرداخت لذا این بزرگوار یعنی هم بنیانگذار انقلاب و هم هاشمی رفسنجانی به این نتیجه رسیدند که علم نباید فقط در کلاس درس بماند بلکه باید به حرکت جامعه و خروج آن از رکود و حرکت در مسیر پویایی جامعه باشد.
وی نه تنها در جنگ بلکه در مذاکرات با دیگر کشورها نیز چیره دست و خبره بود و امروز می بینم که بسیاری از کشورها درگذشت این مرد بزرگ را تسلیت گفته و خبر فوت ایشان در صقحه اول روزنامه ها، شبکه های ماهواره ای و خبرگزاری ها پوشش می دهند چون طبق نظرسنجی ها ایشان در سنوات قبل یکی از 20 شخصیت دوران معاصر بوده اند.
حجت الاسلام رستمی اظهار کرد: آرزوی وی ایجاد وحدت بود و همیشه بر وحدت و اعتدال و میانه روی تاکید داشت و علی رغم تلاش ها برای به حاشیه بردن ایشان با سعه صدر و صبوری تحمل کردند و راه درست را در پیش می گرفت.
وی به کتب و آثار هاشمی رفسنجانی اشاره و گفت: هاشمی سیاست مدار و دین مداری تام و تمام بود و در دوران ریاست جمهوری بدلیل کلنگ زنی و بهره برداری از پروژه های عمرانی مهم و تاثیر گذار در کشور به سردار سازندگی مشهور شد.
وی بر لزوم دوری از اختلافات تاکید کرد وافزود: آنچه باید بیاموزیم دوری از اختلافات و بویژه اختلافات سیاسی شکننده است و بخاطر ملت و نظام اخلاق را زیر پا نگذاریم و وقتی هاشمی رفسنجانی یار دیرین امام و انقلاب و پرچمدار انقلاب است باید اخلاق مدار باشیم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز