نماینده ولی فقیه در استان:

مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی ارادت قلبی و قوی به امام راحل، انقلاب اسلامی و مقام معظم رهبری داشتند

۱۳۹۵/۱۰/۲۲ - ۱۴:۴۰:۳۳
کد خبر: ۵۰۴۸۴۵
مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی ارادت قلبی و قوی به امام راحل، انقلاب اسلامی و مقام معظم رهبری داشتند
تجلیل از این مرد بزرگ، تجلیل از انقلاب، امام و پاسداری از آرمان‌های امام و شهیدان است

به گزارش برنا-ایلام- حجت السلام والمسلمین محمدنقی لطفی در مراسم بزرگداشت مرحوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی ،‌ با بیان اینکه، تجلیل از این مرد بزرگ، تجلیل از انقلاب، امام و پاسداری از آرمان‌های امام و شهیدان است،‌اظهار کرد: در تاریخ معاصر ایران اسلامی نهضت‌ها و قیام‌ها و انقلاب‌های مختلفی پدید آمده که در پیشاپیش همه این نهضت‌ها و قیام‌ها روحانیت اصیل و مبارز و انقلابی به چشم می‌خورد و پرچم‌دار نهضت‌های آزادی‌بخش ، استعمارستیز و استتار ستیز روحانیت عزیز شیعه است.

وی ادامه داد: انقلاب‌هایی که ما در ایران اسلامی داشتیم از نهضت تنباکو که در پیشاپیشش مرجع عالی‌قدر آیت میرزا شیرازی در نهضت مشروطه علمای بزرگ مراجع شهید بزرگ فضل اله نوری و در نهضت نفت،آیت اله کاشانی و در انقلاب شکوهمند اسلامی نقش بی‌بدیل روحانیت و مرجعیت به‌ویژه امام راحل، روشن است و به تعبیر مرحوم دکتر شریعتی هر قرارداد ننگین استعماری که در دوران حکومت‌های قاجار و شاهنشاهی امضا شد با امضای یک روشنفکر وابسته بر ایران تحمیل شد اما در پیشاپیش نهضت‌های آزادی‌بخش و رهایی‌بخش روحانیت شیعه میرزای شیرازی فضل اله نوری و امام خمینی بودند و از افتخارات روحانیت شیعه است که در کنار مردم علیه ظلم و استبداد قیام کردند و توانستند دست استعمارگران را از ایران اسلامی کوتاه کنند.

نماینده ولی‌فقیه در استان ایلام تصریح کرد: در انقلاب اسلامی که به اذعان همه تحلیلگران و سیاستمداران جهان ، توانست معادلات منطقه‌ای و جهانی را به هم‌ریخت و منافع آن‌ها را برای همیشه کوتاه و انقلابی‌ترین نظام‌ها و مستقل‌ترین حکومت را پدید آورد.

لطفی گفت: اگر روحانیت و مرجعیت در رأس این نهضت و این انقلاب بزرگ نبود قطعاً سرنوشتی جز شکست یا انحراف از مسیر اسلام ناب نداشت و قطعاً در انقلاب اسلامی روحانیت شیعه در طول 15 سال تبعید امام، نگذاشت چراغ انقلاب خاموش شود باتحمل زندان‌ها و شکنجه‌ها راه امام را ادامه دادند و نگذاشتند این پرچم به اهتزاز درآمده توسط امام زمین بماند.

امام‌جمعه ایلام تأکید کرد:شخصیت‌هایی که بارها در زندان‌های مخوف ستم‌شاهی زیر شکنجه‌های قرون‌وسطایی حاضر نبودند از مرام امام و خط و آرمان‌های امام جدا شوند و عقب‌نشینی کنند توانستند انقلاب را به پیروزی برسانند که ازجمله این شخصیت‌ها مرحوم مجاهد نستوه آیت‌الله هاشمی بود که در کنار شهیدانی مانند مطهری و مفتح مردانه از انقلاب و آرمان‌هایش دفاع کردند.

وی ادامه داد: آیت‌الله هاشمی قبل از انقلاب با ادامه راه امام سخنرانی‌ها و تحمل زندان‌ها و حمایت از مبارزین در طول 15 سال یا زندان بود یا تبعید در این راه کوچک‌ترین خللی در اراده پولادین او ایجاد نشد و راست‌قامت ایستاد و تحمل کرد و سختی‌های زندان و تبعید را کشید و سرافراز و پیروز، شکنجه گران ساواک را خسته کرد. به گفته حاج آخوند کرمانشاهی ما را یک‌به‌یک به جرم حمایت از امام به اتاق شکنجه می‌بردند ولی فردی که بیشتر و سخت از همه ما شکنجه شد آقای هاشمی بود و بیش از 9 ساعت زیر شکنجه بود وقتی‌که به هوش آمد گفتند دست بردارد می‌گفت نه اگر مرا بکشید دست بر نخواهم داشت.

نماینده ولی‌فقیه در استان با بیان اینکه در سالروز تشکیل شورای انقلاب هستیم،‌تصریح کرد: امام آن زمان در پاریس بودند و به مرحوم شهید مطهری دستور دادند شورای انقلاب متشکل از شخصیت‌های برجسته انقلاب تشکیل شود که عناصر اصلی آیت اله مطهری، بهشتی، آیت اله هاشمی و آیت اله خامنه‌ای بودند.

لطفی با تأکید بر اینکه نقش ایشان در استحکام نظام و تصویب قانون اساسی تشکیل نهادهای انقلاب سپاه کمیته‌های انقلاب بود همه این‌ها آقای هاشمی نقش محوری و اساسی داشتند، تصریح کرد:درخشان‌ترین دوران خدمت این مرد بزرگ 8 سال دفاع مقدس است. فرمانده ارشد نظامی اذعان دارند که ایشان یک فرمانده قوی و تصمیم‌گیرنده بود. تدبیر شجاعت و به‌موقع تصمیم گرفتن در میدان جنگ ، کار آسانی نیست اما این مرد بزرگ جانشین فرمانده کل قوا پیروزی‌های بزرگ رقم خورد.

لطفی گفت: در دوران جنگ تحمیلی آیت الله هاشمی با لباس نظامی وارد جبهه ها می شد و بارها به ایلام سفر کرد، من در آن دوران نماینده ایلام در مجلس شورای اسلامی بودم که ایشان نیز رییس مجلس بود و راجع به اشغال مهران ما به آیت اله هاشمی گزارش می‌دادیم. در همه ما ایجاد انگیزه می کرد و گفت کمتر از یک ماه مهران را آزاد خواهیم کرد .

وی با بیان اینکه عملیات های بزرگی در زمان جانشینی فرماندهی قوا توسط آیت اله هاشمی رخ داد،‌تصریح کرد: ایشان در 8 سال دفاع مقدس به عنوان رییس جمهور انتخاب شدند و انقلاب بزرگی در سازندگی کشور ایجاد کرد که بر کسی پوشیده نیست ما بعد از پایان جنگ از نظر برق در طول روز ساعت ها مردم برق نداشتند و در خاموشی مطلق بودند ولی در آن زمان با آن اختیاراتی که از رهبری داشتند بازسازی را برق آسا شروع کردند. شهر مهران زیبا ساخته شد و خود ایشان آمد و افتتاح کرد و گفت مهران عروس ایلام است و در بخش کشاورزی تحولی بزرگ صورت گرفت.

نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه انقلاب بزرگ سازندگی در دوران ریاست جمهوری مرحوم هاشمی رخ داد،‌گفت: در آتش بس با عراق نامه های ایشان را باید خواند که صدام اعتراض می کردند و در آخر نامه ها می نوشت «السلام علی من تبع الهدی» این جمله را ایشان از پیامبر اکرم وام گرفته بود. چرا که پیامبر در نامه به سران کشورها می نوشت سلام بر کسی که از هدایت تبعیت می کند. یعنی شما هنوز کافرید، مشرکید و لایق سلام نیستید.

لطفی، با اشاره به تشییع پیکر آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با حضور میلیونی مردم، ابراز می‌کرد: پیام مهم و دقیق رهبری به مناسبت ارتحال آیت‌الله هاشمی رفسنجانی شایسته این مرد بزرگ بود و مردم نیز تجلیل بسیار خوبی از وی به عمل آوردند.

وی تصریح کرد: ایشان ارادت قلبی و قوی به امام راحل، انقلاب اسلامی و مقام معظم رهبری داشتند و اگر این ارادت قوی نبود، خناسانی بودند می‌خواستند ایشان را امام و رهبری جدا کنند، مزدورانی که می‌خواستند از فضای آکنده از وحدت و انسجام مردم، برای پیشبرد اهداف خود استفاده کنند اما در میان موج عظیم مردم در مراسم تشییع پیکر آن مرحوم غرق شدند.

امام‌جمعه ایلام بابیان اینکه نظام اسلامی ما نظامی مردمی و مردمی‌ترین نظام در سطح جهان است، افزود: مردم در تشییع پیکر مرحوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی نشان دادند که پیوند عمیق میان ملت و روحانیت قابل انفکاک و جدایی نیست، مرحوم هاشمی رفسنجانی در فتنه 88 باتدبیر و دلسوزی از یک فاجعه بزرگ جلوگیری کردند و اما خیلی از منافقان خواستد که ایشان را در مقابل امام و رهبری قرار دهند ولی ایشان گفتند که عشق من رهبری است و این جواب دندان‌شکنی به دشمنان و فتنه گران بود.

لطفی گفت: هاشمی مولد انقلاب، فرزند امام و برادر مقام معظم رهبری است و در همه تصمیم گیرهای بزرگ در کشور محور بوده است، و مردم ایران اسلامی نشان دادند که به‌خوبی قدرشناس تلاش‌های مجاهدانه ایشان و یار دیرین و 59 ساله مقام معظم رهبری هستند.

وی با بیان اینکه مردم پیوند عمیق ولایی با روحانیت دارند، خاطرنشان کرد: تشییع پیکر مرحوم آیت اله هاشمی رفسنجانی نمادی از وحدت و انسجام و همبستگی ملی بود که توطئه‌های دشمن را در ایجاد دودستگی در بین مردم را خنثی کرد.

 

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز