مدیر کل حفاظت محیط زیست ایلام :

رعایت اصول توسعه پایدار شرط بقای زیستگاه های طبیعی است

۱۳۹۵/۱۰/۳۰ - ۱۵:۴۷:۳۹
کد خبر: ۵۰۸۳۰۱
رعایت اصول توسعه پایدار شرط بقای زیستگاه های طبیعی است
رای داشتن محیط زیست طبیعی و انسانی سالم باید عموم افراد جامعه در هنگام مواجه با طبیعت رفتار سازگار با محیط زیست داشته و واحدهای صنعتی نیز استانداردهای موجود را رعایت کنند.

 به گزارش برنا-ایلام-مازیار سلیمان نژاد  در آیین گرامیداشت روز هوای پاک در دبستان پسرانه شهید طاهری نسب شهر ایلام گفت: آموزش اقشار جامعه، مشارکت فعال مردم و توسعه متناسب با طبیعت لازمه حفظ محیط زیست است.

وی خاطر نشان کرد: تغییرات اقلیمی ایجاد شده در کره زمین همچون گرم شدن غیر معمول این سیاره و آب شدن یخ های قطبی ناشی از فعالیت های بشر و مصرف روزافزون سوخت های فسیلی می باشد که منجر به افزایش آلودگی محیط زیست و بر هم خوردن وضعیت تعادل آب و هوای زمین گردیده است.
به گفته وی آلودگی های ناشی از دود کارخانه ها و واحدهای صنعتی، پدیده گرد و غبار، تولید دود توسط خودروها، آلودگی های صوتی و سایر فعالیت هایی که منجر به آسیب دیدن طبیعت می شوند همگی حاصل دخالت انسان در طبیعت و تغییر نظم طبیعی کره زمین است.
سلیمان نژاد یادآور شد: برای داشتن محیط زیست طبیعی و انسانی سالم باید عموم افراد جامعه در هنگام مواجه با طبیعت رفتار سازگار با محیط زیست داشته و  واحدهای صنعتی نیز استانداردهای موجود را رعایت کنند.
وی اظهار کرد: رانندگان باید نسبت به معاینه فنی خودروها و سلامت وسایل نقلیه و اطمینان از رفع نقص فنی آنها اهتمام داشته باشند و همچنین واحدهای صنعتی و تولیدی نیز مجهز به فیلترها و سیستم هایی برای اندازه گیری میزان آلودگی هوا باشند که این موضوع در واحدهای صنعتی استان مورد توجه قرار گرفته است.
وی جایگزینی انرژی های نو و پاک مانند انرژی باد و خورشید به جای سوخت های فسیلی را از عوامل مهم در حفظ سلامت محیط زیست دانست.
امسال 29 دی ماه روز هوای پاک با شعار (با هم به سوی هوای پاک) نامگذاری شده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز