همزمان با دهه فجر؛

۸ دهیاری در شهرستانهای ایوان و سرابله به ۸هزارکتاب تجهیز گردید

۱۳۹۵/۱۱/۲۳ - ۱۲:۰۳:۴۳
کد خبر: ۵۱۸۹۸۷
۸ دهیاری در شهرستانهای ایوان و سرابله به ۸هزارکتاب تجهیز گردید
این اداره کل آمادگی دارد با همکاری دهیاری ها تمامی دهیاری هائی که دارای فضای مناسب هستند را جهت استفاده روستائیان به کتاب تجهیز نماید.

به گزارش برنا- ایلام، مراد جلیلیان مدیرکل کتابخانه های عمومی استان  گفت: در راستای برنامه معاونت توسعه کتابخانه های عمومی کشور و در راستای تفاهم نامه همکاری اداره کل کتابخانه های عمومی استان و دفتر امور روستائی استانداری و به منظور تحقق رهنمودهای مقام معظم رهبری مبنی بر گسترش فرهنگ کتابخوانی و فراهم نمودن زمینه مطالعه برای تمامی آحاد جامعه و با هدف ترویج فرهنگ کتابخوانی در بین مردم مناطق روستایی و با همکاری فرمانداری ها، 8 دهیاری در شهرستانهای ایوان و چرداول به بیش از 8هزار جلد کتاب تجهیز شدند.

وی افزود: ساختمان دهیاری های چهارمله، ترن، کلان، ماژین سفلی، داراب، دوبیران سفلی و شهرک اندیشه در شهرستان ایوان و روستای تخم بلوط علیا در شهرستان چرداول، با جمعیت زیر یکهزار نفر به قفسه کتاب تجهیز شدند.
جلیلیان گفت: بر اساس این تفاهم نامه اداره کل کتابخانه های عمومی استان ایلام متعهد شده است نسبت به تهیه و تأمین منابع مورد نیاز، آموزش متصدیان و برگزاری مسابقات کتابخوانی و فرهنگی در بین مردم این روستاها اقدام نماید.
مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گقت: این اداره کل آمادگی دارد با همکاری دهیاری ها تمامی دهیاری هائی که دارای فضای مناسب هستند را جهت استفاده روستائیان به کتاب تجهیز نماید.
جلیلیان خاطرنشان کرد: اختصاص فضای مناسب، تهیه تجهیزات مورد نیاز و تشویق و ترغیب روستاییان جهت عضویت در کتابخانه های  روستایی و اجرای برنامه‌ها و فعالیت‌های فرهنگی از تعهدات دفتر امور روستایی در این تفاهم نامه است.

وی در پایان گفت: گسترش فضاهای فرهنگی و ترویج فرهنگ مطالعه در بین مردم، نیازمند همکاری و مساعدت مسئولین است.

 

نظر شما