رییس مجتمع حرفه‌آموزی و کاردرمانی زندان‌های ایلام :

بهره‌مندی زندانیان از تسهیلات قضایی فراهم شود

۱۳۹۵/۱۱/۲۴ - ۱۶:۱۱:۲۳
کد خبر: ۵۱۹۹۰۸
بهره‌مندی زندانیان از تسهیلات قضایی فراهم شود
رییس مجتمع حرفه‌آموزی و کاردرمانی زندان‌های ایلام گفت: از قضات انتظار می‌رود با حضور مداوم در زندان‌ها امکان بهره‌مندی زندانیان از تسهیلات قضایی بیشتر را فراهم کنند

به گزارش برنا-ایلامعلی نوراحمدی» در گفت‌وگو با  ایسنا ، اظهار کرد: بازدید مراجع قضایی از زندان‌ها در صدور یا عدم صدور حکم حبس و تعیین میزان آن تأثیر به سزایی دارد که باید به آن توجه جدی شود. 

وی با بیان اینکه تأثیر دیگر این امر در صدور قرارهایی است که منجر به بازداشت متهم می‌شود، افزود: مجرمان مختلفی در زندان‌ها وجود دارند و بازرسی مستمر زندان‌ها موجب می‌شود که قضات از نزدیک با مجرمان دیدار کنند و در جریان جزئیات امور و مشکلات آنان قرار گیرند.

نوراحمدی اضافه کرد: نوع بازدیدهایی که قضات از زندان‌ها دارند در نوع احکام و به‌ خصوص در میزان مجازات حبس تعزیری بسیار مؤثر است. 

رییس مجتمع حرفه‌آموزی زندان‌های ایلام بابیان اینکه بازدید قضات شعبه‌های مختلف از زندان موجب بهبود وضعیت زندانیان می‌شود، عنوان کرد: انجام این کار در صدور احکام جایگزین حبس و کمترین سوء آثار به متهم و خانواده مجرم در جریان اصلاح یک عمل مجرمانه بسیار مفید است.

وی با تأکید بر تأثیر مثبت حضور مراجع قضایی در زندان‌ها و همچنین توسعه مجازات جایگزین حبس تصریح کرد: از مسئولان قضایی انتظار می‌رود که باوجود برخی مشغله‌ها شرایطی را فراهم کنند که با حضور مداوم در زندان‌ها و تعامل بیشتر با مسئولان زندان‌ها امکان بهره‌مندی زندانیان از تسهیلات قضایی بیشتر را فراهم کنند.

نور احمدی بابیان اینکه بازدید قضات از زندان‌ها می‌تواند نقش مهمی در کاهش بار فشار روانی زندانیان و رفع مشکلات خانواده‌های آنان داشته باشد، گفت: این مهم باید بیشتر موردتوجه دستگاه قضایی قرار گیرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز