کارگاه آموزشی یک روزه غنی سازی کاه در شهرستان دره شهر

۱۳۹۵/۱۲/۱۶ - ۰۶:۵۴:۳۳
کد خبر: ۵۳۰۴۰۵
کارگاه آموزشی یک روزه غنی سازی کاه در شهرستان دره شهر
شهرستان دره شهر با دارا بودن تعداد 15000 رأس دام سبک و 8054 رأس دام سنگین بعنوان قطب مهم تولید فرآورده ھای دامی استان ایلام به شمار می رود.

به گزارش برنا--ایلام ، طیار فیلی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دره شهراظهارداشت: به منظور آشنایی دامداران این شهرستان با نحوه استفاده از کاه در تغذیه دامها و روش های نوین تغذیه دام،کارگاه آموزشی یک روزه در روستای چغاپوکه بخش مرکزی شهرستان دره شهر برگزار شد.

 فیلی خاطر نشان کرد با توجه به اینکه مهمترین مسئله در بخش تغذیه دام تامین خوراک دام و تغذیه آن است در این کارگاه آموزشی در جمع دامداران گفت: برای استفاده بهینه و بهتر ازکاه در تغذیه دام بایستی آن را غنی سازی کرد که با این عمل غنی سازی کاه ،قابلیت هضم ،خوش خوراکی و ارزش غذایی آن به نحو چشمگیری افزایش می یابد.

وی در ادامه افزود: در این کارگاه آموزشی تعداد ٢۵ نفر از بهره برداران واحد های دامی آموزش های لازم را در این زمینه فرا گرفتند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دره شهر از جمله مزایای غنی سازی کاه را افزایش ارزش غذایی کاه، افزایش قابلیت هضم کاه برشمرد و گفت: با انجام این روش نوین در جیره غذایی دام می توان تا معادل ۵٠ درصد به جایگزینی شبدر یا یونجه کمک کرد.

فیلی در پایان گفت: شهرستان دره شهر با دارا بودن تعداد 15000 رأس دام سبک و 8054 رأس دام سنگین بعنوان قطب مهم تولید فرآورده ھای دامی استان ایلام به شمار می رود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز