استاندار ایلام :

تولید ۶۵ هزار بشکه نفت از میدان آذر تا پایان سال ۹۶

۱۳۹۵/۱۲/۲۵ - ۱۴:۲۹:۰۸
کد خبر: ۵۳۵۵۰۸
تولید ۶۵ هزار بشکه نفت از میدان آذر تا پایان سال ۹۶
استاندار ایلام گفت: فاز اول میدان نفتی آذر با ظرفیت تولید 15 هزار بشکه نفت در روز رسماٌ افتتاح شد و انشاء الله در اردیبهشت ماه سال آینده به 30 هزار و تا پایان سال به 65 هزار بشکه در روز خواهد رسید.

به گزارش برنا- ایلام، محمد رضا مروارید در جلسه شورای اداری استان که با حضور وزیر نفت و نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی برگزار شد، اظهار کرد: آقای زنگنه عنایت ویژه ای به استان ایلام دارند و در دوران مسئولیت بارها و بارها به ایلام سفر کرده‌اند و در دور تازه مسئولیتشان در دولت تدبیر و امید تا کنون سه مرتبه به استان ایلام سفر کرده‌اند و با جدیت روند اجرایی شدن پروژه‌های مهم نفت و گاز و پتروشیمی استان را حمایت و پیگیری می‌کنند.
وی افزود: در جریان سفر امروز ایشان، خوشبختانه فاز اول میدان نفتی آذر با ظرفیت تولید 15 هزار بشکه نفت در روز رسماٌ افتتاح شد و انشاءالله در اردیبهشت ماه سال آینده این میزان به 30 هزار و تا پایان سال به 65 هزار بشکه در روز خواهد رسید.
مروارید با بیان اینکه در این سفر روند اجرای پروژه های متعدد حوزه نفت با وزیر نفت مورد بحث و بررسی قرار گرفت، خاطرنشان کرد: آقای زنگنه دستور دادند که مطالعات برای تولید روزانه صد هزار بشکه از این میدان آغاز شود.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام هم در این نشست تاکید کرد: بر اساس مطالعات انجام شده امکان سرمایه‌ گذاری 10 میلیارد دلاری در صنایع پایین دستی نفت، گاز و پتروشیمی این استان وجود دارد.
حشمت الله عسکری افزود: با اقدام ها و تلاش های صورت گرفته اکنون مجموعه میادین مهران به نفت رسیده و در سال آینده به ظرفیت حداکثر برداشت پیش‌ بینی شده 65 هزار بشکه در در روز خواهد رسید.
وی یادآور شد: بهره ‌‌بردای از میدان آذر به این معنی است که در جنوب استان در بالادست صنعت به افزایش خوراک دست پیدا کردیم و در شمال استان نیز با وجود پالایشگاه، دستور وزیر نفت برای مطالعه مجدد طرح تنگ بیجار سال آینده با بهره‌بردای از واحد الفین پتروشیمی در مدار قرار خواهد گرفت و می‌توانیم از ظرفیت پالایشگاه گاز ایلام بیش از گذشته استفاده و بهره برداری کنیم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز