باحضور نماینده ولی فقیه وامام جمعه ایلام;

کلنگ مجتمع خوابگاه فرهنگی مذهبی شهرسرابله در فضایی بالغ بر ۶۰۰ متر مربع به زمین زده شد

۱۳۹۵/۱۲/۲۵ - ۱۵:۱۸:۱۴
کد خبر: ۵۳۵۵۳۷
کلنگ  مجتمع خوابگاه فرهنگی مذهبی شهرسرابله در فضایی بالغ بر ۶۰۰ متر مربع به زمین زده شد
اعتبار این طرح بالغ بر پنج میلیارد ریال و از محل اعتبارات شورای عالی حوزه های علمیه قم تامین شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از سرابله- صبح روز چهارشنبه با حضور آیت‌الله لطفی نماینده ولی فقیه در استان وامام جمعه ایلام مدیر حوزه‌های علمیه  استان امام جمعه سرابله وفرماندار کلنگ  مجتمع خوابگاهی فرهنگی مذهبی شهرسرابله در فضایی بالغ بر 600 متر مربع به زمین زده شد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام در این مراسم گفت: طلاب در حوزه های علمیه خواهران با معارف اهل بیت عصمت و طهارت و دانش های اسلامی آشنا می شوند و به عنوان مبلغان دینی در مدارس، دانشگاه ها و مکان هایی که نیاز است، حضور تبلیغی موثر و پررنگ تری دارند. 

وی افزود: امید می‌رود تا به گسترش کارهای خیر و نیکوکاری به منظور عمل به رهنمودهای دین اسلام تلاش کرده و همواره گام برداشت.

حجت الاسلام و المسلمین محمدنقی لطفی ابراز امیدواری کرد این مرکز با تلاش مسئولان امر بزودی بهره برداری شود تا در اختیار حوزه علمیه خواهران این شهرستان قرار گیرد.

 حجت الاسلام  امرائی ا مام جمعه سرابله در این مراسم اظهار داشت: نظام ما نظامی اسلامی است و لذا برای تبیین حقایق اسلام و تربیت اسلامی نیازمندیم افرادی اسلام شناس و فقیه و آگاه به مسایل روز داشته باشیم روی این جهت حوزههای علمیه این سرمایه ها را برای نظام مقدس جمهوری اسلامی فراهم میکند.

وی افزود: اعتبار این طرح بالغ بر پنج میلیارد ریال و از محل اعتبارات شورای عالی حوزه های علمیه قم تامین شده است.

امام جمعه شهرستان تاکید کرد: نیاز مردم سرابله به اماکن فرهنگی باید توسط مسئولان پیگیری شده و تسهیلات ویژه‌ای نیز برای آن منظور شود

قبل از سال ۱۳۸۹ تنها یک مدرسه با نام صاحب‌الزمان (عج) با ظرفیت ۲۰ طلبه در مرکز استان وجود داشت، اما امروز این آمار به هفت مدرسه با قریب به ۵۰۰ طلبه رسیده است که حوزهایعلیمه خواهران وبرداران شهر سرابله از موفق ترین حوزهای پیشرو در استان وکشور محسوب میشوند

 

نظر شما