مدیرکل میراث فرهنگی ایلام خبر داد:

اجرای طرح ضربتی تولید و اشتغال در دو روستای ایلام

۱۳۹۶/۰۱/۲۸ - ۱۳:۲۹:۰۱
کد خبر: ۵۴۵۷۸۱
اجرای طرح ضربتی تولید و اشتغال در دو روستای ایلام
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایلام از بازدید کارشناسان این سازمان از دو روستای«پشت قلعه» آبدانان و «زنجیره علیا»ی چرداول به منظور اجرای طرح ضربتی تولید و اشتغال همزمان با دیگر روستاهای کشور خبر داد.

به گزارش برنا- ایلام عبدالمالک شنبه زاده اظهار داشت: در قالب این طرح برنامه هایی جهت راهنمایی و مشاوره های لازم در موضوع های مختلف از جمله نحوه همکاری و تعامل با تورهای طبیعت گردی، راه اندازی اقامتگاه های بوم‌ گردی، احیای صنایع دستی، حفاظت از گونه های گیاهی و مسائل زیست محیطی، جاذبه های میراثی و نحوه اخذ مجوزهای لازم صورت خواهد گرفت.

مدیرکل میراث فرهنگی استان ایلام با بیان این که روستای مذکور جزء منطقه نمونه گردشگری هستند، اظهار کرد: براساس این طرح، با استفاده از ظرفیت‌های محلی هر روستا رونق اقتصادی و اشتغال دوباره در روستاها فراهم  می‌شود و روستاییان می‌توانند به عرضه تولیدات خود و مشاغل خدماتی روی آوردند.

شنبه‌زاده با تاکید بر اینکه احیای رشته ‌های صنایع ‌دستی موجود و رشته ‌های فراموش‌ شده در قالب این طرح پیگیری می‌شود، ابراز امیدواری کرد شاهد اجرای این طرح‌ها به بهترین شکل در روستاهای مذکور باشیم.

وی تصریح کرد: در حوزه گردشگری معرفی، شناسایی و تخصیص اعتبار برای تقویت جاذبه‌های گردشگری، در حوزه میراث‌فرهنگی معرفی، شناسایی و تخصیص اعتبار برای احیا و مرمت و حفاظت از مواریث فرهنگی و در حوزه صنایع‌دستی معرفی، شناسایی و تخصیص اعتبار برای تقویت رشته‌های صنایع‌دستی موجود و احیای رشته‌های فراموش‌شده می‌تواند به ایجاد اشتغال در روستاها کمک کند.

روستای «زنجیره‌ی علیا» از توابع بخش مرکزی شهرستان چرداول، با مختصات جغرافیایی ۴۶ درجه و ۳۴ دقیقه طول شرقی و ۳۳ درجه و ۴۹ دقیقه عرض شمالی، در ۸ کیلومتری شمال شهر سرابله و ۴۰ کیلومتری مرکز استان (ایلام) قرار دارد.

روستای «پشت قلعه» هم از توابع بخش مرکزی آبدانان و جزء دهستان «جابر انصار» است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز