مدیر جهاد کشاورزی دهلران

برداشت کلزا در دهلران چهار برابر افزایش یافت

۱۳۹۶/۰۲/۰۹ - ۱۴:۰۰:۴۵
کد خبر: ۵۵۰۷۹۲
برداشت کلزا در دهلران چهار برابر افزایش یافت
ارزش محصول خریداری شده بیش از 120 میلیارد ریال است که این میزان خرید در مقایسه با سال گذشته از رشد چهار برابری برخوردار است.

به گزارش خبرگزاری برنا-ایلام -تورج کرمی اظهار کرد: از 2 هزار و 400 هکتار سطح زیر کشت کلزا در این شهرستان تاکنون چهار هزار و 300 تن برداشت و خریداری شده است.

وی قیمت خرید تضمینی هر کیلوگرم کلزا را 28 هزار ریال اعلام کرد و افزود: ارزش محصول خریداری شده بیش از 120 میلیارد ریال است که این میزان خرید در مقایسه با سال گذشته از رشد چهار برابری برخوردار است.


مدیر جهاد کشاورزی دهلران از آغاز برداشت گندم در 30 هزار هکتار اراضی زیر کشت گندم این شهرستان نیز خبر داد و تاکید کرد: پیش بینی می شود از این سطح زیر کشت 100 هزار تن گندم برداشت شود.


کرمی با بیان اینکه تاکنون پنج هزار تن گندم به مراکز خرید تحویل شده است، یادآور شد: هشت مرکز خرید و سیلوی ذخیره گندم در این شهرستان آماده خرید و ذخیره سازی گندم مازاد بر نیاز کشاورزان هستند.

شهرستان مرزی دهلران با دارا بودن 100 هزار هکتار اراضی به عنوان قطب اصلی کشاورزی استان ایلام مطرح است.

نیمی از مجموع سالانه عمکرد و برداشت محصول حوزه زراعی استان ایلام متعلق به دهلران است.

با توجه به سیاست های کلان وزارت جهاد کشاورزی و نیاز بالا به تامین روغن، توسعه کشت کلزا همچنان در استان ایلام به خصوص شهرستان دهلران در دستور کار قرار گرفته است.

این استان به علت شرایط آب و هوایی مناسب و زمین های مستعد از مناطقپیشرو کشور در کشت کلزا است.

ایلام در زمینه کشت کلزا و تولید دانه روغنی با زیر کشت قرار گرفتن پنج هزار هکتار از اراضی مناطق مختلف استان که حدود 50 درصد ان در دهلران قرار دارد در جایگاه ششم کشور قرار دارد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز