شنبه زاده خبرداد:

عملیات اجرایی مرمت و بازسازی قلعه والی ایلام آغاز گردید

۱۳۹۶/۰۲/۱۱ - ۱۵:۴۴:۱۳
کد خبر: ۵۵۲۱۷۷
عملیات اجرایی مرمت و بازسازی قلعه والی ایلام آغاز گردید
قلعه والی یکی از مهمترین آثار تاریخی استان ایلام است که مربوط به دوران قاجار است و مهمتر از همه اینکه این قلعه محل موزه مردم شناسی استان است که نمادی از فرهنگ و هنر استان است.

به گزارش برنا-ایلام ، عبدالمالک شنبه زاده مدیر کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری ایلام  در گفتگو با برنا اظهار داشت : هم اکنون مرمت و بازسازی چنیدن اثر تاریخی مهم در استان ایلام در حال اجراست که یکی از این موارد قلعه والی شهر ایلام است که شامل ساختمان و موزه است.

وی در این باره گفت : با توجه به فرسودگی قسمت هایی از ساختمان و موزه مردم شناسی قلعه والی ، اقدامات مرمتی از جمله ترمیم ایزوله سازی ،  اجرای آجر فرش و بند کشی پشت بام ، ترمیم اندود داخلی ،  ساماندهی فضای سبز حیاط داخلی و بیرونی  در دست اقدام است .

این مسئول بیان داشت: قلعه والی یکی از مهمترین آثار تاریخی استان ایلام است که مربوط به دوران قاجار است و مهمتر از همه اینکه این قلعه محل موزه مردم شناسی استان است که نمادی از فرهنگ و هنر استان است.

شنبه زاده تصریح کرد : از جمله قسمت هایی که توسط استاد کاران سنتی ودارای صلاحیت از سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی وگردشگری مرمت می گردد قسمت هایی از پشت بام قلعه، سقف ودیواراتاق هایی که دچار نم زدگی وآسیب هستند،کنگره ها،ناودانی ها و…. می باشد .

وی اضافه کرد : قلعه والی در زمینی به مساحت چهار هزار و ۶۸۷ متر مربع احداث شده است که از این مقدار زمین، فضای سبزی به مساحت یک هزار و ۷۹۲ متر مربع در ضلع جنوبی باقی مانده است.

بنای قلعه والی به شماره ۱۷۹۸ در تاریخ ۳/۹/۷۶ در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است وهم اکنون موزه مردم شناسی دراین بنا دایرومورد بازدید علاقمندان قرار می گیرد.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز