شعبه اتاق بازرگانی مشترک ایران و عراق در استان ایلام گشایش یافت

۱۳۹۶/۰۲/۱۶ - ۱۵:۵۱:۵۳
کد خبر: ۵۵۴۴۹۶
شعبه اتاق بازرگانی مشترک ایران و عراق در استان ایلام گشایش یافت
شعبه اتاق بازرگانی مشترک ایران و عراق روز شنبه در آیینی با حضور یحیی آل اسحاق رئیس این اتاق و مسئولان محلی در محل اتاق بازرگانی ایلام گشایش یافت

به گزارش برنا-ایلام، رئیس اتاق مشترک ایران و عراق در این آیین گفت: راه اندازی شعبه اتاق بازرگانی مشترک ایران و عراق با توجه به موقعیت مرزی و جایگاه استان ایلام در صادرات کالا به عراق نقش مهمی در گسترش فعالیت های بازرگانی و رونق اقتصادی این استان دارد.

یحیی آل اسحاق اظهار کرد: ایلام و پایانه مرزی مهران این استان یکی از مهمترین راه ها و مبادی بازرگانی و تجاری کشورمان با کشور عراق است.
وی ادامه داد: گشایش شعبه اتاق بازرگانی مشترک ایران و عراق در ایلام یکی از نیازهای اصلی در گسترش پیوندهای اقتصادی و بازرگانی با کشور عراق و از مطالبه های اصلی تجار ایلامی بود که امروز محقق شد.
رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و عراق افزود: جمهوری اسلامی ایران و عراق با توجه به مشترک های تاریخی، فرهنگی و مذهبی از دیرباز پیوندهای گسترده ای در حوزه های گوناگون با هم داشته اند که انتظار ما این است همکاری های اقتصادی و بازرگانی گسترش بیشتری باید.
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان ایلام نیز در این آیین گفت: بازرگانان ایلامی با گشایش شعبه این اتاق در محل اتاق بازرگانی ایلام، می توانند امور مربوط به فعالیت های تجاری و اقتصادی خود را به آسانی و با شتاب بیشتری پیگیری و انجام دهند.
شعبان فروتن اظهار کرد: شعبه اتاق بازرگانی مشترک ایران و عراق در ایلام پل ارتباطی مستقیم بین بازرگانان ایلامی و تجار عراقی است که بدون واسطه عمل خواهد کرد.
وی افزود: این شعبه در صورت کمک و همکاری مسئولان استان با توجه به جایگاهی که دارد می تواند در گسترش همکاری های اقتصادی و پیوندهای بازرگانی ایلام و عراق بسیار تاثیرگذار باشد.
فروتن یادآور شد: یکی از ماموریت های شعبه اتاق بازرگانی مشترک ایران و عراق در ایلام پیگیری و حل و فصل مشکلات مالی و حقوقی بازرگانان این استان با تجار عراقی است.
رئیس اتاق بازرگانی ایلام گفت: بازرگانان و فعالان اقتصادی استان می توانند به همین منظور با نام نویسی و عضویت در شعبه ایلام این اتاق مطالبات و مشکلات مالی خود را با تجار عراقی پیگیری کنند.
 

 

نظر شما