قیاسی :

۱۲۰ ناظر بر انتخابات شوراهای اسلامی شهرستان دهلران نظارت می کنند

۱۳۹۶/۰۲/۲۳ - ۱۵:۴۹:۰۲
کد خبر: ۵۵۷۷۷۷
۱۲۰ ناظر بر انتخابات شوراهای اسلامی شهرستان دهلران نظارت می کنند
رئیس هیات نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستاهای دهلران از نظارت 120 ناظر بر انتخابات این دوره شوراها در این شهرستان خبر داد.

 به گزارش برنا-ایلام- قیاسی در کارگاه آموزش ناظرین انتخابات این شهرستان اظهار کرد: این افراد در شهر دهلران و بخش های موسیان، زرین آباد، سراب میمه و بخش مرکزی بر روند پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا نظارت می کنند.
وی افزود: عمل به قانون در امر انتخابات بویژه در نظارت از مهمترین موضوعاتی است که باید از سوی عوامل نظارتی با دقت مورد توجه قرار گیرد.
رئیس هیات نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستای دهلران تاکید کرد: ناظرین امین رای مردم هستند و با نظارت قانونی باید از آرای مردم و حقوق انتخاب شوندگان صیانت کنند.
قیاسی بر ضرورت حفظ بی طرفی در انتخابات از سوی عوامل نظارتی و دیگر عوامل درگیر با انتخابات تاکید کرد و گفت: حسن انجام وظایف، سلامت انتخابات، حفظ امانت مردم و توجه به وظایف قانونی باید در راس کار ناظرین باشد.
، در مجموع برای شورای اسلامی شهر دهلران 37 نفر، موسیان 17 نفر، پهله 16 نفر و شهر میمه 15 نفر در عرصه رقابت حضور دارند که از مجموع 85 نفر 15 نفر زن و 70 نفر مرد هستند.
برای انتخابات شورای اسلامی شهر در دهلران 18 شعبه و در شهرهای موسیان 3 شعبه، پهله چهار شعبه و شهر میمه نیز سه شعبه کار جمع آوری آرای مردم را انجام می دهند.
براساس سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال 95، شهرستان دهلران در 220 کیلومتری جنوب ایلام 66 هزار نفر جمعیت دارد که در چهار شهر و 64 روستا سکونت دارند اما انتخابات شوراهای اسلامی در 53 روستای این شهرستان که واجد شرایط هستند، برگزار می شود. 
دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا 29 اردیبهشت سال 96 به طور همزمان در کشور برگزار می شود. 
بر اساس سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال جاری، استان ایلام 580 هزار و 158 نفر جمعیت دارد که در 25 شهر و بیش از 600 روستا سکونت دارند

 

 

نظر شما