نمونه سازی محصولات صنایع دستی دستی در رشته گلیم نقش برجسته در استان ایلام

۱۳۹۶/۰۲/۲۵ - ۱۵:۰۰:۲۶
کد خبر: ۵۵۸۹۰۰
نمونه سازی محصولات صنایع دستی دستی در رشته گلیم نقش برجسته در استان ایلام
گلیم نقش برجسته بعنوان مهمترین و اصیلترین ” هنر – صنعت” دارای بیشترین فعالیت بوده و نیز انجام چنین طرحهایی موجبات شکوفایی و اعتلای صنایع دستی این منطقه خواهد بود .

به گزارش برنا-ایلام  حمید بختیاری  معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی اداره کل اظهار داشت : با تلاش و همت معاونت صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی کشور کار نمونه سازی محصولات صنایع دستی به خصوص در رشته گلیم نقش برجسته در استان ایلام در حال انجام است .

بختیاری افزود : هدف از انجام این طرح فرهنگ سازی و ترویج آثاری شاخص با طرح ، رنگ و اندازه و رعایت استانداردهای لازم گلیم نقش برجسته بعنوان الگو برای تولیدات سایر کارگاههای تولیدی در سطح استان ایلام بوده که طی آن نقشمایه های اصیل ایلامی ملهم از نگاره های سنتی دستبافته های قدیمی و همچنین موتیف هایی از گچبری های با قدمت از شهر تاریخی سیمره جمع آوری و در قالب دو نقشه شطرنجی برای بافت گلیم نقش برجسته و ۱۰ طرح نمونه دیگر به انجام رسیده و بافت آن در حال انجام است .

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی تصریح کرد : اهمیت طرح نمونه سازی که بعنوان یک پروژه ملی از طرف معاونت صنایع دستی و هنرهای سنتی سازمان به ادارات کل استانها پیشنهاد شده در ایلام نیز در حال انجام است که در نتیجه آن ارتقاء کیفیت محصولات گلیم نقش برجسته و به تبع آن حصول بازار مساعد اینگونه محصولات محقق خواهد شد .

وی ادامه داد : زندگی عشیره ای و سنتی مبتنی بر اقتصاد شبانی از دیرباز تا کنون باعث رشد و رونق صنایع دستی مرتبط با آن شده است که از آنجمله گلیم نقش برجسته بعنوان مهمترین و اصیلترین ” هنر – صنعت” دارای بیشترین فعالیت بوده و نیز انجام چنین  طرحهایی موجبات شکوفایی و اعتلای صنایع دستی این منطقه خواهد بود .  

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز