فرماندار دهلران:

حفظ سلامت و تامین امنیت انتخابات مهمترین وظیفه مجریان است

۱۳۹۶/۰۲/۲۷ - ۱۵:۴۰:۵۱
کد خبر: ۵۵۹۹۹۳
حفظ سلامت و تامین امنیت انتخابات مهمترین وظیفه مجریان است
عامل با هیات های نظارت و بازرسی و تلاش در جهت سالم برگزاری انتخابات را در دستور کار قرار دهید.

به گزارش خبرگزاری برنا-ایلام-سید حسینعلی موسوی در نشست توجیهی نمایندگان فرماندار در شعب اخذ رای اظهار کرد: انتخابات عرصه حضور و مشارکت مردم برای تعیین سرنوشت خویش است و مشارکت آگاهانه نقش مهمی در آن دارد.

وی افزود: عوامل اجرایی، نظارت، بازرسی، انتظامی، نمایندگان فرماندار و اعضای شعب اخذ رای همه باید با رعایت قانون، پرهیز از جانبداری و بی طرفی شرایط را برای افزایش مشارکت مردم و حضوری حداکثری آنها در پای صندوق های اخذ رای فراهم کنند.

موسوی با بیان اینکه دوره های آموزشی برای عوامل اجرایی انتخابات در این شهرستان برگزار شده است، تاکید کرد: همه شرایط برای برگزاری مطلوب و مناسب انتخابات در روز جمعه 29 اردیبهشت فراهم است.

وی از پیش بینی استقرار 97 شعبه اخذ رای برای جمع آوری آرای مردم در انتخابات ریاست جمهوری و

شوراهای اسلامی شهر و روستا در این شهرستان خبر داد و یادآور شد: از این تعداد 28 شعبه ثابت شهری، 56 شعبه ثابت روستایی و 13 شعبه نیز سیار روستایی است.

رئیس ستاد انتخابات شهرستان دهلران بر ضرورت تسلط نمایندگان فرماندار بر قانون و مقررات انتخابات تاکید کرد و گفت: تعامل با هیات های نظارت و بازرسی و تلاش در جهت سالم برگزاری انتخابات را در دستور کار قرار دهید.

وی اضافه کرد: در انتخابات ریاست جمهوری افراد می توانند به هر شعبه ای برای رای دادن مراجعه کنند و هیچ منع قانونی در این خصوص وجود ندارد ولی برای شوراهای اسلامی روستایی رای دهندگان باید حداقل یک تا سه سال در محل دارای سابقه سکونت باشند.

در مجموع برای شورای اسلامی شهر دهلران 37 نفر، موسیان 17 نفر، پهله 16 نفر و شهر میمه 15 نفر در عرصه رقابت حضور دارند که شامل 15 زن و 70 کاندیدای مرد است.

براساس سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال 95، شهرستان دهلران در 220 کیلومتری جنوب ایلام 67 هزار نفر جمعیت دارد که در چهار شهر و 64 روستا سکونت دارند اما انتخابات شوراهای اسلامی در 53 روستای این شهرستان که واجد شرایط هستند، برگزار می شود.

دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا 29 اردیبهشت سال 96 به طور همزمان در سراسر کشور برگزار می شود.

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز